حصر سران فتنه یکسال بعد از فتنه بود

سردار حسین نجات در همایش «امنیت، اقتدار و پیشرفت» که عصر امروز در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به فتنه 88، گفت:‌ چرا برخی آقایان که از علت حصر سران فتنه مطلع هستند، موضوع حصر این افراد را به فتنه 88 ربط می‌دهند؟ نظام در برابر آن‌ها صبورانه برخورد کرده است؛ به نحوی که اگر مثل ترکیه می‌خواستیم برخورد کنیم می‌بایست این ها بلافاصله بازداشت می‌شدند.

 

وی ادامه داد: حصر این افراد، یک سال بعد از فتنه و در 25 بهمن 89 اتفاق افتاده است؛ در سال 89 در سوریه، معارضین علیه بشار اسد راهپیمایی کردند و رادیو BBC و VOA آن را ادامه بهار عربی نام نهادند.

 

سردار نجات گفت: در آن زمان، یکی از زندانیان، از زندان به بازداشت‌شدگان در سوریه نامه می‌نویسد و با آن‌ها اعلام همبستگی می‌کند و حتی سران فتنه نیز از مردم می‌خواهند به خیابان آمده و با بازداشت‌شدگان در سوریه اعلام همبستگی کنند.

 

وی ادامه داد: این فراخوان باعث شد تا شورای عالی امنیت ملی، در 25 بهمن 89 درخواست حصر آن‌ها را کند لذا می‌توانند در منزل از دکتر خصوصی، ورزش، استخر و غیره بهره‌مند شوند اما امکان ارتباط با کسی را نداشته باشند تا فتنه‌انگیزی نکنند.