بندبازی منصوریان، رحمتی و خسرو با قرارداد سه ساله
 با اختلاف موجود میان علیرضا منصوریان و سید مهدی رحمتی و با توجه به عدم آمادگی خسرو حیدری و حتی با توجه به تزلزل خود منصوریان در این روزها به نظر می رسد تصمیم های استراتژیک و بلند مدت باشگاه استقلال در ابتدای فصل کاملا اشتباه بوده است.

به قراردادهای هر سه نفر ذکر شده دقت کنید، منصوریان قرارداد سه ساله دارد، رحمتی و خسرو هم همینطور، آنها هم با استقلال قرارداد سه ساله دارند و به جز این نفرات هیچ کس با استقلال قرارداد سه ساله نبسته است اما جالب است که هر سه نفر این روزها و پس از عقد قرارداد سه ساله، روی بند راه می روند و هر کدام ممکن است از استقلال دور شوند.

در واقع هر سه قرارداد سه ساله غلط بوده است، شاید عقد قرارداد سه ساله بازیکنان را کم انگیزه کرده و در ادامه این موضوع مربی را هم روی لبه تیغ برده باشد، شاید هم به طور کلی قرارداد سه ساله بستن با بازیکنانی با این سن و سال غلط باشد، به هر حال همه قراردادهای سه ساله امروز با تنش هایی مواجه شده اند، البته در همان ابتدای فصل هم برخی پیشکسوتان به قرارداد سه ساله بستن با بازیکنان مسن انتقاد داشتند و بر این باور بودند که قرارداد سه ساله باید با بازیکنان جوان بسته شود نه با بازیکنان مسن.

استقلال به طور کلی طی دو سال گذشته از نقل و انتقالات ضربات زیادی خورده و در این بخش با صرف پول زیاد، بازدهی خوبی نداشته است.