بازگشت عناصر خطرناک داعش به اروپا

 روسیا الیوم به نقل از روزنامه دیلی میل گزارش داد، منابعی در سازمان اطلاعات ایتالیا هشدار داده اند که یک سرکرده اروپایی گروه تروریستی داعش به نام "ابو عبدالله کوزوی" به همراه 400 نفر از همقطارانش به قاره اروپا بازگشته است.

ابو عبدالله کوزوی یک آلبانیایی است و نام واقعی او "لاودریم موهاکس‌هری" می باشد.

کوزوی اواخر سال 2012 میلادی به سوریه رفت و توانست جایگاه و شهرت بسیاری بین عناصر داعش به دست بیاورد؛ به گونه ای که در چند فایل ویدیویی داعش حضور یافت و شهروندان منطقه کوزوو را به پیوستن به تروریست ها تشویق کرد.

این تروریست همچنین تصاویری را از خود در اینترنت از سربریدن یک گروگان منتشر کرد. او همچنین فایل ویدیوی هولناک دیگری را از اقدام خود در اعدام یک گروگان دیگر با استفاده از راکت منتشر کرد.

این فرد براساس تصایر منتشر شده، سال 2013 با کشورش سفر کرد اما پلیس محلی نتوانست او را دستگیر کند و به سوریه بازگشت. در سپتامبر سال 2014 میلادی، آمریکا لاودریم موهاکس‌هری را در فهرست تروریسم بین الملل قرار داد.

برپایه این گزارش، گزارش‌های سازمان اطلاعاتی ایتالیا نشان می‌دهد که لاودریم موهاکس‌هری در پس پرده تلاش نافرجام برای اجرای حمله در جریان مسابقه‌ای فوتبال بین تیم رژیم صهیونیستی و آلبانی بوده است.

به نوشته دیلی میل، وی همچنین در پس پرده طرح ریزی حملات علیه موسسات دولتی، کلیساها و اماکن عمومی در کوزوو و آلمانی و سراسر قاهره اروپا بوده است.

وزارت اطلاعات ایتالیا هشدار داد که بسیاری از عناصر افراطی فراری از مناطق نبرد در خاورمیانه، در پوشش آوارگان به اروپا و خصوصا منطقه بالکان باز می‌گردنند و نیروهای امنیتی در شناسایی هویت اصلی آنها ناتوان مانده‌اند.

با این حال، پلیس کوزوو با اظهار تردید در گزارشهای اطلاعاتی ایتالیا، تأکید کرد که بر اساس اطلاعات موجود این تروریست همچنان در سوریه است.