واکنش رضاداد به اظهارات مهمان برنامه "هفت"

 در پی اظهارات ارشا اقدسی درخصوص ورود حرفه بدلکاری به رقابت جشنواره فیلم فجر و غیرهنری خواندن این حرفه توسط رضاداد، علیرضا رضاداد به این اظهارات واکنش نشان داد.

رضاداد دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: «آقای ارشا اقدسی در برنامه «هفت» نقل قول ناقصی از من درباره حرفه بدلکاری کردند که شرح کامل آن دیدار به این شرح است.

دو سال پیش متقاضی دادن سیمرغ به بدلکاری در فیلم ها بودند که خدمتشان عرض کردم برای تبدیل شدن یک حرفه و یا مهارت به هنر که بتواند در فهرست جوایز فجر قرار گیرد، مقدماتی لازم است که همه آن مقدمات هنوز در سینمای ایران برای حرفه بدلکاری فراهم نشده است و از منظر جامعه سینمایی هنوز به عنوان هنر که جایزه پذیر باشد به رسمیت شناخته نشده است.

فعالیت همه حرفه سینمایی وجه و نسبتی باهنر دارد، اما به همه آنها نمی توان اطلاق هنر کرد و سیمرغ داد. گو اینکه هنوز این حرفه در میان جوایز  خانه سینما هم نیست.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اقدسی در برنامه شب گذشته «هفت» گفته بود: «تنها راه تشویق و رقابت این است که بدلکاری نیز وارد جشنواره شود و سیمرغ بگیرد. ما متاسفانه رفتیم و صحبت کردیم و نهایتا آقای علیرضا رضاداد به ما گفتند: بدلکاری اصلا هنر نیست! تقاضای اولیه ما این بود که برای تماشای 8 فیلم خود در جشنواره کارت داشته باشیم که گفتند اگر دوست دارید فیلم ببینید بروید در سینما و فیلم تان را ببینید.»