کاهش ۴.۸ درصدی پرونده‌های نزاع در استان کهگیلویه وبویراحمد

کامروز امینی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوره آموزشی یک روزه با عنوان بررسی دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) از جنبه پزشکی قانونی در اداره کل پزشکی قانونی استان با تدریس دکتر فرزاد باطنی جراح مغز و اعصاب برگزار شد، اظهار داشت:این دوره با هدف آشنایی بیشتر کار‌شناسان، تکنسین‌ها و کاردان‌های پزشکی قانونی با دستگاه عصب مرکزی برگزار و مباحثی از جمله آناتومی، فیزیولوژی، بافت‌شناسی، پاتولوژی شایع، عوارض ناشی از تروما و نحوه معاینه ظاهری و کالبدگشایی در این دوره آموزش داده شد.

مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه وبویراحمد افزود: داره کل پزشکی قانونی استان در طی چند سال گذشته کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی را جهت گروه‌های مختلفی از پزشکان، قضات، کارکنان ادارات و دانشجویان برگزار کرده است که امسال نیز تا کنون 8 دوره آموزشی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در نه ماهه امسال چهار هزار و 267 نفر جهت تشکیل پرونده با موضوع نزاع به این اداره کل مراجعه کرده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد سه هزار و 506 نفر مرد و 761 نفر زن بودند.

امینی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد پرونده‌ها چهارهزار و 484 مورد بود، 4. 8 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: از پرونده‌های تشکیل شده با موضوع نزاع، تعداد دوهزار و 585 نفر در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد، 744 نفر در اداره گچساران، 819 نفر در اداره کهگیلویه و 119 نفر در اداره شهرستان بهمئی مورد معاینه قرار گرفتند.