شرور سابقه دار جنوب کرمان به اعدام محکوم شد

احمد قربانی رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: (الف .ج) یکی دیگر از اشرار مشهور جنوب استان کرمان به  جرم افساد فی الارض و محاربه به اعدام محکوم شد.

 

احمد قربانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: این شرور در طول سالیان متمادی باعث ایجاد رعب ، وحشت و ناامنی در بین مردم جنوب استان کرمان شده بود.

 

وی بیان کرد: این شرور به اتهام محاربه و افساد فی الارض مورد محاکمه قرار گرفت و پس از اتمام دادرسی در مورد اتهامات وی حکم اعدام صادر شده است.

 

این مقام قضائی تصریح کرد: این شرور جرائمی از قبیل قتل عمدی، سرقت، راهبندان، گروگانگیری و اخاذی که تمامی این جرائم به وسیله اسلحه جنگی کلاشینکف صورت گرفته است در پرونده سیاه خود دارد.

 

وی اعلام کرد: باند شرور مذکور در سال 1394  در حالی که چهار نفر گروگان را در کوه های اطراف جیرفت نگهداری می کردند مورد شناسائی مامورین اداره کل اطلاعات استان کرمان قرار گرفته وپس از درگیر شدن با مامورین و کشته شدن یکی از اعضای باند، چهار گروگان آزاد و مجرم  و سایر اعضای باند متواری شده بودند .

 

رئیس دادگاه انقلاب کرمان خاطرنشان ساخت: در عملیات دستگیری مجرم مقداری  سلاح و مهمات و سایر تجهیزات کشف و ضبط گردیده بود.

 

وی گفت: این شرور علاوه بر اینکه خود موجب نا امنی و رعب و وحشت در جامعه بود اقدام به نگهداری گروگان برای دیگران هم می کرد به این صورت که سایر اشرار و قاچاقچیان که اختلاف حساب با مشتریان خود داشتند به منظور تسویه حساب واخاذی افرادی را گروگان کرده و جهت نگهداری تحویل شرور مذکور می دادند و پس از تسویه حساب گروگان ها را آزاد می کردند.

 

لازم به ذکر است این حکم ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور می باشد چنانچه حکم صادره قطعی شود پرونده جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال خواهد شد.