توپ طلا برای فورلان، دستکش طلا برای کاسیاس

افكار نيوز: كميته فني مسابقات جامجهاني ۲۰۱۰ گلزن تيم ملي اروگوئه را به عنوان بهترين بازيكن جام نوزدهم انتخاب كرد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، دیگو فورلان که در جام جهانی ۲۰۱۰، پنج گل برای تیمش به ثمر رساند، صاحب توپ طلا شد. او با نمایش خیره کننده خود در این رقابت‌ها عنوان بهترین بازیکن جام جهانی و همچنین توپ طلا را به خود اختصاص داد.

فورلان که با گلزنی خود برای اولین‌ مرتبه در ۴۰ سال گذشته تیم کشورش را در جمع ۴ تیم نخست جام‌جهانی قرار داد، بالاتر از بازیکنانی همانند وسلی اسنایدر از هلند و داوید ویا از اسپانیا قرار گرفت. اسنایدر و ویا، توپ نقره‌ای و برنزی جام جهانی را از آن خود کردند.

در دیگر انتخابات انجام گرفته عنوان بهترین پدیده جوان و با استعداد جام به توماس مولر، گلزن ۲۰ ساله تیم ملی آلمان رسید. او بدین ترتیب صاحب کفش طلای فیفا شد.

عنوان بهترین دروازه‌بان جام به ایکر کاسیاس از اسپانیا رسید که صاحب دستکش طلایی شد.

در عین حال از سوی این کمیته توماس مولر بهترین بازیکن جوان جام جهانی و اسپانیا برنده جایزه بازی جوانمردانه فیفا شناخته شدند.

فورلان در حالی بهترین بازیکن جام شناخته شد که پیش‌تر در ادوار قبلی این مسابقات، زین‌الدین زیدان(۲۰۰۶)، اولیور کان(۲۰۰۲)، رونالدو(۱۹۹۸)، روماریو(۱۹۹۴)، سالواتوره اسکلاچی(۱۹۹۰)، دیگو مارادونا(۱۹۸۶) ‌، ‌پائولو روسی(۱۹۸۲) و … به عنوان بازیکن برتر جام شناخته شده بودند.
انتهای پیام /