قانون باید به نفع محرومان باشد نه پولدارها و گردن کلفت ها

مسعود پزشکیان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 15 دی ماه) مجلس در جریان بررسی ماده 89 لایحه برنامه ششم توسعه کشور  که در رابطه با تکالیف وزارت بهداشت است، گفت:پیرو صحبت های صبح یکی از شواهدی که دارم این است که ما و در واقع دنیا معتقدیم که پزشک حق ندارد برای یک مریض نسخه ای بنویسد یا عملی انجام دهد بعد مریض را به حال خود رها کرده و جای دیگر برود، ما که ادعا داریم جان بیماران مهم است، دکتر را باید کجا پیدا کنیم؟ 
 
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت:مریض را عمل می کنند و یا نسخه می نویسند، حال مریض باید دنبال پزشک برای ادامه کار بگردد؛ مثلا در فلان بیمارستان یا مطب است، بنابراین یا نباید مسئولیت درمان مریض را بپذیریم یا وقتی مسئولیت را پذیرفتیم، حق نداریم از دسترس وی خارج شویم. 
 
پزشکیان تصریح کرد:کسی که ادعا می کند که جان مریض برای وی مهم است،در همان بیمارستان که متعهد شده باید ببینید چند نفرشان حضور دارند؟! همین قوانین ما باعث شده که نتوانیم در بیمارستان دولتی پزشک را بیابیم.این صحیح نیست که به بیمار گفته شود که در فلان جا دستگاه هایی با کیفیت بالاتر برای معالجه دارند. 
 
وی خطاب به این پزشکان گفت:"شما بیخود می کنید که به بیمار می گویید بیایید در خارج از بیمارستان دولتی عمل شوید. مگر بیمارستان دولتی را چه کسی ساخته است؟ اگر بیمارستان بدی است در آن را ببندید و اگر بیرون از بیمارستان خوبی است، همه بروند آنجا.
 
نایب رئیس مجلس افزود: پزشکان باید در یک محل کار کنند، آنها حق ندارند دو جا کار کنند. ما از جناح خود دفاع نمی کنیم بلکه از حق دفاع می کنیم. حق این نیست که اجازه دهیم هر کسی هر جایی دلش خواست کار کند و جوابگوی کسی نباشد. 
 
وی گفت:ساختار ما موجب شده که جوابگویی وجود نداشته باشد، ما قانونی می نویسیم که پزشکان در چارچوب قانون از قانون فرار کنند، درسیستم دولتی به مریض نمی رسند و خدمتی ارائه نمی شود و می گویند رزیدنت شما را عمل می کند؛ ولی درخارج از بیمارستان دولتی ما شما را عمل خواهیم کرد. 
 
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از شما خواهش می کنم البته اگر رأی ندهید و مطمئن باشید که به نفع پولدارها و گردن کلفت ها رأی می دهید، نه به نفع محرومان. 
 
پزشکیان با بیان اینکه یک پزشک نباید دکان باز کند، گفت: به طور مثال یک پزشک نباید در 10 جا کار کند و نتواند پاسخگوی مریض باشد،اگر پزشکان متعهد می شوند، باید جوابگوی بیماران باشند؛ بنابراین خواهش می کنم به این بند رأی ندهید.