کمک هزار میلیارد تومانی خیرین سلامت به وزارت بهداشت

سید حسن قاضی زاده هاشمی امروز در حاشیه آیین افتتاح بیمارستان‌ فوق تخصصی آیت‌الله‌ یثربی(ره) کاشان گفت: به لحاظ زیرساخت ها و امکانات بیمارستانی شرایط مناسب نیست به طوریکه حدود 90 هزار تخت بیمارستانی در بخش دولتی فرسوده است.

 

وی با اشاره به نیازمندی 70 هزار تخت  بیمارستانی در کشور افزود: در شرایط ایده آل به 100 هزار تخت نیاز داریم.

 

کمک هزار میلیارد تومانی خیرین سلامت به وزارت بهداشت

 

قاضی زاده هاشمی گفت: این در حالی است که در دولت یازدهم تا کنون 13500 تخت تحویل بیمارستان ها داده ایم و درصدد هستیم تا پایان این دولت تعداد را به 21000  تخت برسانیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به برکات طرح تحول سلامت در سراسر کشور بویژه مناطق محروم این راه بدون برگشت است چون در کنار امنیت باید به حوزه سلامت مردم نیز توجه شود.

 

* کاهش 11 درصدی آمار سزارین در کشور 

 

وی در خصوص آمار سزارین گفت: مرگ و میر نوزادان متولد شده یک زمانی از هر هزار 120 نفر بود که هم اکنون این آمار به 11 نفر کاهش یافته است.

 

وی افزود: در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی این آمار حدود 25 درصد است.

 

وزیر بهداشت گفت: هم اکنون یکی از عوامل مهم در اعتبار بخشی و امتیازدهی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نسبت سزارین به زایمان طبیعی است که باید ادامه یابد تا از عوارض بیماری های ناشی از مادر و فرزند کاهش یابد.

 

شایان ذکر است بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی با حضور وزیر بهداشت و هیات همراه، استاندار اصفهان، آیت‌الله زاده عالم فقید گلپایگانی سید جواد گلپایگانی،  آیت‌الله زاده امام جمعه فقید کاشان آیت الله سید محمد یثربی و سایر بیت معظم یثربی و مسوولان کاشان طی آیینی ویژه افتتاح شد.

 

وزیر بهداشت در بدو ورود به کاشان با حضور بر سر گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادای احترام کرد و پس از افتتاح بیمارستان و بازدید تمامی بخش هااز بیماران بستری در بخش سی سی یو بیمارستان آیت الله یثربی عیادت و دلجویی کرد.