این «برس» میزان سلامتی موهای شما را تشخیص می دهد!

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی-بهداشتی در جهان ایده‌های جدیی مطرح کرده است تا موها از این پس به صورت هوشمند شانه شوند.

این شرکت محصول جدیدی ساخته است که Hair Coach نام دارد که در اصل یک برس هوشمند محسوب می‌شود. داخل این برس یک میکروفن و چندین حسگر کار گذاشته است تا الگوهای شانه کردن مو توسط هر فرد بررسی شود و میزان فشاری که افراد به پوست سر خود وارد می‌کنند معین شود. این برس در نهایت به اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود.

داخل برس سیستم شتاب‌سنج و جهت‌یاب کار گذاشته شده است تا الگوهای شانه‌زدن به موها و تعداد دفعاتی که موی خود را شانه می‌کنید، بررسی شود و حسگرهای هدایتی که در آن به کار گرفته شده است بر اساس میزان خشک بودن یا چرب بودن مو عکس‌العمل نشان می‌دهد.

سیستم سه‌محوری که در انتهای هر یک از شانه‌های برس کار گذاشته شده است میزان فشاری که به پوست سر وارد می‌کنید را تحلیل می‌کند و میکروفن مربوطه مانند یک گوش قوی صداها را تشخیص می‌دهد تا دریابد موهای شما چقدر شکننده، ضخیم یا بیمار هستند.

این برس هوشمند که به گفته شرکت سازنده مشابه آن در جهان وجود ندارد، در ماه‌های آینده با قیمت 200 دلار به دست مردم می‌رسد.