تهدید
قطع گاز از طرف ترکمنستان جدی نیست

سردار محمد رحیم دهقانی امروز در نشست مسؤولان شرکت صدرا با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در بوشهر اظهار داشت: قدمت و تجارب شرکت صنایع دریایی ایران در بوشهر برای ساخت کشتی و سازه‌های دریایی، ظرفیت گسترد‌ه‌ای در بخش اقتصادی برای کشور دارد که در صورت استفاده از این ظرفیت می توانیم شاهد یک تحول وسیع در عرصه اقتصاد و اشتغال باشیم.

 

وی ادامه داد: به رغم این ظرفیت گسترده، هم اکنون این شرکت در بخش فراساحل 80 و در بخش کشتی‌سازی 90 درصد دارای ظرفیت خالی است که سزاوار نیست با حجمی بین 10 تا 20 درصد این شرکت فعالیت داشته باشد.

 

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در شرکت صدرا بیان کرد: ساخت کشتی اقیانوس‌پیمای سفارش شده توسط کشور ونزئولا یکی از دست آوردهای مهم شرکت صنایع دریایی ایران در بوشهر است که این کشتی113 هزار تنی افراماکس که در دولت قبل به شرکت صدرا سفارش شده بود به شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.

 

وی ادامه داد: از مشکلات جدی شرکت صدرا در استان بوشهر بدهی‌های گسترده این شرکت در حوزه مالیات و بیمه، معوقات پرداختی به شاغلین در شرکت در حوزه کارگری در کنار توقیف تجهیزات این شرکت در گمرک بوشهر در طی مدت یک هزار و 400 روز بود که با پیگیری‌های انجام شده کلیه بدهی این شرکت به بیمه و اداره مالیات و مطالبات هشت‌ماه کارگران پرداخت و زمینه آزاد سازی تجهیزات نیز از گمرک بوشهر انجام گرفت.

 

دهقانی با اشاره به ظرفیت خوبی که در صدرای بوشهر ایجاد شده عنوان کرد: پس از رفع بسیاری از مشکلات مالی شرکت ، شاهد ایجاد فصل نوینی از کار و تلاش در این مجموعه بزرگ اقتصادی هستیم که ساخت سکوهای نفت و گازی پارس جنوبی از این جمله هستند.

 

وی عنوان کرد: هم اکنون 10 سکوی نفتی در شرکت صدرا در بوشهر در حال ساخت هستند که کار دو سکو تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام می رسد و مابقی نیز تا پایان سال آینده ، به سفارش دهندگان در پارس جنوبی تحویل داده می شود.

 

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در شرکت صدرا بیان کرد: با توجه به عزم و اراده‌ای که در بین کارگران ، مهندسین و مسوولان این شرکت وجود دارد به دنیال شکوفایی اقتصادی استان بوشهر و کشور هستیم و در این راه جذب سفارش مطابق با نیازهای صنعتی کشور را پیگیری می‌کنیم.