نصب
چراغ‌های
سلولی خورشیدی در هفت میدان اصلی شهر اردبیل

در جلسه شورای ترافیک شهرستان اردبیل فرماندار از نصب چراغ های سلولی خورشیدی راهنمایی و رانندگی در 7 نقطه اصلی شهر خبر داد و افزود: با نصب این چراغ ها در صورت قطع برق در میادین و چهار راه های اصلی مشکلی از بابت چراغ های راهنمایی و رانندگی نخواهیم داشت و بقیه میادین هم در مرحله بعدی اجرایی خواهد شد .

جواد زنجانی در خصوص مشکلات ترافیکی میدان قدس اظهار داشت: هم‌اکنون در پل قدس اردبیل که عملیات اجرایی آن تازه شروع شده شاهد ترافیک زیادی هستیم که نیاز است موانع افزایش ترافیک در این منطقه برداشته شود تا دغدغه و نگرانی رانندگان برطرف شود.

وی با اشاره به این‌که برخی موانع در پل قدس ایستگاه سرعین سبب افزایش ترافیک شده است، افزود:‌ انتظار می‌رود تا پایان این ماه موانع برداشته شود و برنامه‌ریزی‌های اساسی برای اجرای این پروژه در اردبیل انجام شود تا شاهد کاهش ترافیک در منطقه باشیم.

زنجانی هم چنین بر راه اندازی مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک تاکید نمود و گفت : نصب دوربین های کنترل و هم چنین برخورد با رانندگان پر خطر که در داخل شهر امنیت مردم را به خطر می اندازندبایت مورد توجه راهنمایی و رانندگی قرار گرفته و در همین راستا نیز نقاط حادثه خیز و پر تصادف باید کارشناسی و برطرف گردد.

زنجانی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پل‌های عابر پیاده در اردبیل خبر داد و بیان کرد:‌ این امر با همکاری شورای شهر اردبیل انجام می‌شود و در مناطقی که نیاز به ایجاد پل عابر پیاده است، انتظار می‌رود دستگاههای مربوطه اقدامات اساسی و لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: نیاز است برای برطرف کردن رفت و آمد مشکلات دانش‌آموزان در برخی مدارس اردبیل پل‌های عابر پیاده نصب شود که این امر نیازمند تصمیمات و مشارکتهای همگانی و اساسی است، تا بتوانیم تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کنیم.

فرماندار اردبیل افزود: نصب تابلوها و علائم ایمنی در جاده‌ها یک امر ضروری است که برای اجرای این طرح اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل اقدامات خوبی انجام داده که انتظار می‌رود این اقدامات به صورت همه‌جانبه در مناطق مختلف شهرستان اردبیل تداوم یابد.