تخریب پل چهارم شهر موصل توسط داعش

گروه تروریستی داعش به منظور جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی روز شنبه پل چهارم شهر موصل بر روی رودخانه دجله را منفجر کرد.
رشید یارالله افزود: به دنبال پیشروی واحدهای مبارزه با تروریسم و آزادسازی مناطق الاطباء اول و دوم و پیشروی به سمت پل چهارم و تسلط بر تقاطع منتهی به پل در عصر دیروز(شنبه) تروریست های داعش اقدام به انفجار پل چهارم کردند.

درهمین حال خبرنگار العالم به نقل از ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق گزارش کرد که جنگنده های این کشور یک انبار ذخیره سلاح و مهمات داعش را در شهر راوه  نابود کردند.

عملیات آزاد سازی شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش از بامداد دوشنبه بیست و ششم مهرماه امسال با دستور حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن) سال 1393 به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در 400 کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

موصل بزرگترین شهری است که گروه تروریستی داعش آن را در اشغال خود دارد و این شهر که حدود یک و نیم تا دو میلیون نفر جمعیت دارد، آخرین پایگاه اصلی این گروه تروریستی در عراق به‌شمار می‌رود.

طی حدود هشتاد روز عملیات نیروهای ارتش، الحشد الشعبی، پیشمرگه های کرد، پلیس فدرال و سایر نیروهای عراقی، تاکنون صدها کیلومتر از مناطق اطراف شهر موصل در استان نینوا و دهها روستا و شهر و همچنین بخش هایی از شهر موصل از دست تروریست های داعش خارج شده است.