دلایل پشت پرده سکوت عراقچی چیست؟!

گروه سیاسی- برجام موضوعی است که در طول سه سال و نیم عمر دولت یازدهم بارها به گوش مردم رسیده تا جایی که دولتی ها ادعا می کردند با امضای برجام بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رفع می شود.

به گزارش افکارنیوز، هر چند مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام بارها و بارها تاکید کردند که مراقب بد عهدی آمریکایی ها باشید و راه مقابله با دشمن مقاومت است اما برجام امضا شد و حتی قلب رآکتور نیز با سیمان پوشانده شد.

یکسال از امضای توافق هسته ای می گذرد و مردم هنوز تاثیرات مثبت این توافق را در زندگی خود احساس نکرده اند که چندی پیش آمریکایی ها باز هم دشمنی خود با ایران را نشان دادند و بر خلاف توافق، تحریم ها علیه کشورمان را ده سال دیگر تمدید کردند.

این موضوع باعث شد مطالبه ای ملی شکل بگیرد تا کشور با آمریکا مقابله کند، ظریف به عنوان وزیر خارجه و شخص اول مذاکرات به کمیسیون امنیت ملی رفت و در آنجا با صراحت اعلام کرد که اشتباه کرده به جان کری وزیر خارجه آمریکا اعتماد کرده است.

در این میان اما جای یک نفر خالی بود "عباس عراقچی"

شخصیتی که از ابتدای مذاکرات دائما تیتر یک رسانه ها بود و به عنوان عضو ارشد مذاکره کننده اخبار توافق را به مردم می داد، اما این روزها عراقجی کجاست؟ چرا در رسانه ها حاضر نمی شود و از برجام سخن نمی گوید؟

این در حالی است که عراقچی دو ماهی است از رسانه ها دور بوده و سخنی به میان نمی آورد.

آیا عراقچی از اینکه برجام نتوانست انتظارات را برآورده کند غیبت رسانه ای کرده و یا موضوعی دیگر باعث شده که وی حرفی نزند.

در زمان مذاکرات وقتی دولت ادعا می کرد با اجرای برجام همه تحریم ها لغو می شود عراقچی بر خلاف نظر دولتی ها می گفت" تحریم‌ها یک روزه ایجاد نشده که یک روزه برداشته شود!"

از سوی دیگر عراقچی معتقد بود" قرار نیست برجام خصومت ما را با آمریکا برطرف کند"

همین واکنش به مذاق اصلاح طلبان و آنهایی که خواب روابط با آمریکا را می دیدند خوش نیامد و فشارها به این نوع اظهارات عراقچی از سوی رسانه های اصلاح طلب زیاد شد.

به نظر می رسد اختلاف نظر های عراقچی با دیگر دولتی ها و حتی مواضع ظریف باعث شود وی در رسانه ظاهر نشده و سکوت کند.

از سوی دیگر تمدید تحریم های آمریکایی ها علیه ایران باعث شده مسوولان برجام پاسخی نداشته یاشند و شاید به عراقچی تذکر داده شده تا مصاحبه نکند بلکه یک موضع واحد از وزارت خارجه اتخاذ شود.

به هر حال عراقچی به عنوان عضو ارشد مذاکرات برجام پشت پرده برجام را می داند و این در حالی است که به گفته کریمی قدوسی حسین فریدون در مذاکرات نقش داشته و ظریف گفته بود حسین فریدون به پهلوی او می زده و می گفته سریع رد شو.

این موضوع این شائبه را تقویت می کند که از سوی دولت به عراقچی گفته شده سکوت کند تا گاف های دولتی ها در مذاکرات بیش از این عیان نشود.

مردم انتظار دارند عراقچی تحلیل خود از بدعهدی آمریکایی ها را پاسخ دهد و اینکه چرا هیچ موضعی نمی گیرد؟

آیا عراقچی به دلیل فشار دولتی ها سکوت کرده و یا پاسخی برای بدعهدی آمریکایی ها ندارد؟


مصطفی حسینی