پیام تسلیت روسای سازمان بازرسی، دیوان عالی کشور و عدالت در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی

در پیام تسلیت حسین کریمی رئیس دیوان عالی کشور به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده است: ارتحال حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و یاردیرین بنیانگذار کبیر انقلاب و همسنگر خستگی ناپذیر مقام معظم رهبری و مجاهد نستوه دوران انقلاب و دفاع مقدس را به محضر امام زمان (عج)، مقام عظمای ولایت، ملت ایران و بازماندگان ایشان تسلیت عرض کرده و از درگاه ایزد متعال علوّ درجات را برای ایشان مسئلت می‌نماییم.

در پیام تسلیت حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری نیز آمده است: رحلت غم انگیز رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران صدیق حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و از همرزمان مقام معظم رهبری که از استوانه های انقلاب اسلامی بودند و در همه مراحل انقلاب اسلامی نقش موثر و بزرگی داشتند را به مقام معظم رهبری و ملت ایران و خانواده و بستگان ایشان تسلیت می گویم و رحمت و غفران الهی را از خداوند متعال برای ایشان مسئلت دارم.

در پیام تسلیت ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز آمد است: فقدان و درگذشت روحانی مجاهد و یار دیرین امام راحل حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب تأسف و تألم گردید. ایشان سوابق مؤثر و چشمگیری در همراهی با بنیان‌گذار کبیر انقلاب و به ثمر ‌رسیدن انقلاب اسلامی داشتند و در دوران ‌ستم‌شاهی متحمل رنج و محنت فراوانی شدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با قبول مسئولیت‌های مهم در مناصب مختلف، خدمات شایانی در راه تحقق اسلام، انقلاب و سربلندی نظام جمهوری اسلامی به انجام رساندند. اینجانب درگذشت این مجاهد خستگی ناپذیر را به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و خانواده ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن مرحوم، رحمت واسعه الهی و علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.