روایتی از آخرین وصیت آیت‌الله هاشمی‌ در آخرین روز حیاتش

سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی یادداشتی آخرین جلسه خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آخرین روز حیات آن فقید مرحوم را روایت کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یکشنبه ساعت ده و نیم صبح ١٩ دى ماه ١٣٩5 جلسه کمیسیون امور زیربنایى مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد. حضرت آیت الله هاشمى رفسنجانى با اعتقادى که به پیشرفت همه جانبه جمهورى اسلامى داشت از ابتدا خود ریاست و مسئولیت این کمیسیون را به عهده گرفته بود و نسبت به برگزارى آن اهتمام و جدیت مى‌ورزید، لذا اولین جمله‌اى که دیروز با رسمیت یافتن جلسه گفت گلایه‌ای بود محترمانه از اعضا که چرا با نیم ساعت تأخیر حاضر شده اند.

موضوع جلسه بازنگرى در سیاست‌هاى کلى انرژى بود. حسب دستور مقام معظم رهبرى با توجه به اینکه بیش از بیست سال از مصوبه قبلى گذشته بود و با توجه به تحولاتى که در کشور ما و در جهان در این سالها رخ داده است، مقرر شده بود در این جلسه در باره پیشنهادهاى جدید و نظریات کارشناسى، آخرین بررسى‌ها را انجام دهیم و اصلاحیه سیاست‌هاى کلى بخش انرژى را براى تصویب در صحن مجمع تشخیص مصلحت آماده کنیم.

بعد از گزارش‌هاى وزارت نیرو و اظهار نظر اعضا و روشن شدن کلیات و اهمیت موضوع و ضرورت جدى گرفتن راه حل‌ها بر مبناى همکارى دولت و مردم، جناب آقاى هاشمى رفسنجانى با قدرى تأمل اظهار فرمود که چاره‌جویى چنین مشکلات اساسى نیازمند یکپارچگى در کشور است و سپس اشاره کرد به همدلى مبارکى که در دوران ریاست‌جمهورى ایشان با مقام معظم رهبرى وجود داشت و همکارى منسجمى که دیگر نهادها همچون سپاه و سازمان صدا و سیما با دولت داشتند که منجر شد به دستیابى به نتایج مثبت در امر خطیر سازندگى کشور پس از خاتمه جنگ.

این را مى توان آخرین وصیت ایشان براى نجات کشور از مشکلاتى که بدان مبتلا شده است دانست؛ «یکپارچگى قواى سه گانه و مردم در حول محور رهبرى» باشد که این وصیت ملاک عمل مسئولان کنونى و آینده کشور قرار گیرد.