احتمال حضور نتانیاهو در مراسم تحلیف ترامپ

 دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه اعلام کرد: نخست‌وزیر سفر خود به سوئیس به‌منظور مشارکت در کنفرانس اقتصادی داووس را که قرار بود در تاریخ 17 ژانویه برگزار شود، لغو کرد.

در بیانیه‌ دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هیچ توضیحی درباره لغو سفر برنامه‌ریزی شده نتانیاهو به سوئیس نیامده است، در همین راستا، منابع عبری‌زبان اعلام کردند که دلیل لغو این سفر نتانیاهو به سوئیس عدم تمایل وی به رودررو شدن با برخی مقامات جهان است و این تصمیم ارتباطی به تحقیقات درباره پرونده‌های فساد وی ندارد.

از سوی دیگر، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که نتانیاهو برای مشارکت در مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در 20 ژانویه و دیدار با وی، سفرش به سوئیس را لغو کرده است.

روزنامه «نیویورک پست»، ماه گذشته گزارش داده بود: مشاوران دونالد ترامپ خواستار دعوت نتانیاهو به مراسم تحلیف در کاخ سفید و یا انجام دیدار بین مسئولان (آمریکایی و اسرائیلی) شده‌اند».

هرگونه دعوت از رؤسای جمهور کشورها و دولت‌ها برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور نقض پروتکلی تلقی خواهد شد و تنها سفرای کشورها می‌توانند در چنین مناسبت‌هایی حضور داشته باشند.

بنیامین نتانیاهو یکی از شخصیت‌هایی بود که یک روز پس از اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، با وی تماس تلفنی برقرار کرد و این پیروزی را تبریک گفت. نتانیاهو، ترامپ را «دوست واقعی اسرائیل» توصیف کرده است.

در همین حال، وکلای نتانیاهو گفته‌اند: «شواهد ملموسی» درخصوص این ادعاها وجود ندارد.