نفت بدون دایی در مقابل استقلال
 هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران روز پنج شنبه با برگزاری ۳ بازی در شهرهای مختلف پیگیری می شود.
 
 
 پیکان تهران- گسترش فولاد تبریز
 
ساعت ۱۵ - ورزشگاه شهدای شهرقدس
 

تیم های پیکان و گسترش فولاد تبریز روز پنج شنبه از ساعت 15 در ورزشگاه شهدای شهر قدس در چارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان به مصاف هم می روند.

 
تیم فوتبال پیکان با سرمربیگری جلالی تا به اینجای رقابت ها توانسته با 25 امتیاز رده 4 جدول را به خود اختصاص دهد.
 
شاگردان جلالی در صورت پیروزی مقابل تیم گسترش و کسب 3 امتیاز می توانند موقتا به رده 3 نیز صعود کنند اما اگر امتیاز این دیدار را از دست بدهند احتمال سقوط یک پله ای آنها وجود دارد.
 
از طرفی شاگردان کمالوند با 20 امتیاز در رده 9 جدول قرار دارند و این تیم هم همانند حریف خود شرایط یکسانی در جدول دارد.
 
بازیکنان تیم فوتبال گسترش فولاد در صورت برد در بازی روز پنج شنبه می توانند به رده 8 صعود و جای سپاهانی ها را موقت بگیرند اما در صورت شکست این تیم یک پله سقوط خواهد داشت و رده 10 را به خود اختصاص می دهد.
 
ماهان رحمانی از تیم پیکان محروم است و نمی تواند تیم خود را در دیدار مقابل گسترش فولاد همراهی کند.
 
تیم پیکان با جذب مهران موسوی و گسترش فولاد با جذب بازیکنانی همچون اوسانی،نصرتی و خرسند نیا در این دیدار مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.
 
داوران: وحید کاظمی – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر – کوپال ناظمی – ناظر: محمدعلی فروغی
 
 
نفت تهران- استقلال تهران
 
ساعت  ۱۶:۳۵ - ورزشگاه تختی تهران
 
تیم های نفت تهران و استقلال تهران روز پنج شنبه از ساعت 16:35 در ورزشگاه تختی تهران در چارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان به مصاف هم می روند.
 
تیم نفت تهران با سرمربیگری علی دایی توانسته با کسب 23  امتیاز رده 5 را در جدول به خود اختصاص دهد.
 
شاگردان دایی در اولین هفته لیگ برتر شانزدهم توانستند بازی را یک بر یک به پایان برسانند و همچنین آنها در دیدار جام حذفی با عملکرد خوب خود باعث حذف استقلالی ها شدند .بازیکنان نفت در دیدار جام حذفی با به ثمر رساندن 3 گل تیم استقلال را از دور رقابت های جام حذفی کنار زدند.
 
بازیکنان تیم فوتبال نفت در صورتی که 3 امتیاز مقابل استقلال را تصاحب کنند می توانند به یک رده صعود کنند.
 
بدون شک تقابل منصوریان و دایی در دیدار روز پنج شنبه دیدنی است چرا که این دو تیم در جام حذفی حواشی های زیادی را از خود به جای گذاشتند تا جایی که این حواشی محرومیت دایی سرمربی تیم نفت و همچنین محرومیت هواداران استقلال را نیز در پی داشت.
 
از طرفی مسئولان باشگاه نفت اعلام کردند که به هیچ عنوان هواداران استقلال را به ورزشگاه راه نمی دهند که این مسئله اعتراض و واکنش مسئولان استقلال را نیز به همراه داشت.
 
تیم فوتبال استقلال نیز تا به اینجای رقابت ها توانسته با کسب 22 امتیاز جایگاه 7 جدول را به خود اختصاص دهد.
 
شاگردان منصوریان آن طور که باید نتوانستند نمایش های زیبایی را در دیدار های گذشته خود به جای بگذارند اما اگر آنها بتوانند در دیدار مقابل نفت به پیروزی برسند و 3 امتیاز را کسب کنند دو پله صعود می کنند و جایگاه نفت را به خود اختصاص خواهند داد در غیر این صورت یک یا دو پله سقوط خواهد داشت.
 
محمد دانشگر و علی دایی در دیدار مقابل استقلال محروم هستند و از طرفی نیز احتمال دارد استقلال در این دیدار رحمانی و انصاری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته باشد.
 
تیم نفت تا به اینجای فصل نقل و انتقالات بازیکن ورودی و خروجی نداشته است و استقلالی ها نیز بدون جذب بازیکن و تنها یک خروجی به مصاف نفت می روند.
 
داوران:تورج حق وردی – محمدرضا منصوری – علی میرزابیگی – محمدحسین ترابیان – ناظر: حسین عسگری
 
 
استقلال خوزستان- تراکتورسازی تبریز
 
ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه غدیر اهواز
 
تیم های استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز روز پنج شنبه از ساعت 15:30 در ورزشگاه غدیر اهواز در چارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان به مصاف هم می روند.
 
تیم فوتبال تراکتورسازی با هدایت امیر قلعه نویی با 30 امتیاز در رده 2 جدول قرار دارد.
 
شاگردان قلعه نویی از طرفی دیگر یک پای فینال جام حذفی هستند و در دیدار های لیگ برتر هم پای پرسپولیسی ها پیش می روند .بدون شک بازیکنان تراکتورسازی به دنبال کسب دو جام حذفی و لیگ برتر و از مدعیان محسوب می شوند.
 
بازیکنان تیم تراکتورسازی در صورت برد مقابل استقلال خوزستان می توانند موقتا صدر را از آن خود کنند و یک پله صعود کنند و در صورت تساوی را باخت جایگاه خود را در جدول حفظ خواهند کرد.
 
اما از سویی شاگردان پورموسوی با کسب 18 امتیاز در رده 10 جدول قرار دارند و این طور که شواهد نشان می دهد تیم استقلال خوزستان روزهای خوبی را به دلیل مشکلات مالی پشت سر نمی گذارد.
 
تیم استقلال خوزستان در صورت برد می تواند یک پله صعود و در صورت باخت سقوط خواهد کرد.
 
خوزستانی ها در این دیدار روبایو ،ساکونی،زعیوی،پورقاز،عبدی،صالحی و دورقی را به دلیل خروج از تیم در اختیار نخواهند داشت و در دیدار مقابل تراکتورسازی خوزستانی ها می توانند از حضور بازیکنان جذب شده جدید همچون افشین،نانگ،حشمتی و ماهی بهره ببرند.
 
امید عالیشاه و احمد نورالهی بازیکنانی هستند که به تازگی شاگرد قلعه نویی شدند و به طور حتم در دیدار مقابل استقلال خوزستان طبق صلاحدید سرمربی به میدان خواهند رفت و رفیعی نیز جزو خروجی های تراکتورسازی قرار دارد.
 
داوران:احمد صالحی – سعید قاسمی – مهدی شفیعی – جواد رحیم زاده – ناظر: سعید بطحایی