راز موفقیت زیدان در رئال

 با وجود اینکه زین الدین زیدان نتوانست جایزه بهترین مربی سال ۲۰۱۶ را به دست آورد اما ناکامی او زیاد دوام نیاورد و فرانس فوتبال، یک جایزه دیگر را به زیزو داد.

این مجله فرانسوی، زیدان را به عنوان بهترین مربی فرانسوی در سال ۲۰۱۶ انتخاب کرد. سرمربی رئال‌ مادرید گفت‌: مدت‌هاست که احساس می‌کنم مربی خوش شانسی هستم؛ حتی زمانی که شرایط به خوبی پیش نمی‌رود. خوشبختانه همه چیز برای من خوب است چون می‌توانم کاری را که دوست دارم انجام بدهم.

او ادامه‌ داد: هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی، پیروزی‌های زیادی را تجربه کردم و این مرا بسیار خوشحال می‌کند. می‌خواهم  از شرایطی که در رئال دارم لذت ببرم چون می‌دانم روزی تیم ما شکست می‌خورد. بنابراین باید از شرایط کنونی لذت برد.

زیدان در پایان سخنان خود گفت‌: پیامی که می‌خواهم بدهم این است که همه بازیکنان برایم مهم هستند. همه بازیکنان رئال‌ مادرید برای موفقیت من سخت تلاش می‌کنند چراکه برای آنها کار تیمی مهم تر از هر چیزی است. راز موفقیت من در این بوده که بازی به بازی به دنبال پیروزی هستیم. البته باید این را هم بگویم که بسیاری اوقات تلاش زیاد اگر با مهارت همراه نباشد، راه به جایی نمی برد.

رئال‌ مادرید در فصل جاری لالیگا، عملکرد درخشانی از خود نشان داده است و اختلاف زیادی با دیگر مدعیان دارد. تیم زیدان با وجود آنکه یک بازی کمتر از بارسلونا انجام داده است، با پنج امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد.