تست داوران ایرانی با استانداردهای فیفا

 حسن کامرانی فر – رئیس دپارتمان داوران در ابتدا گفت: این دوره  برای اولین بار با حضور 24 داور و 48 کمک داور خارج از تهران برگزار شد و سعی کردیم این کلاس دانش افزایی داوران را  نزدیک به استانداردهای فیفا و ای اف سی انجام دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: به تمامی داوران یک هارد اکسترنال که حاوی آخرین اطلاعات کامل آموزش داوری فیفا و ای اف سی در زمینه های قوانین، آمادگی جسمانی و ریکاوری اهدا شد. همچنین آنها مجهز به لباس فصل سرما شدند و به زودی ساعت های پولار نیز در اختیار داوران قرار خواهد گرفت.

رئیس دپارتمان داوری درخصوص عملکرد شرکت کنندگان گفت: در این سمینار ۴ روزه ما کلاس را در دو بخش تئوری و عملی و تئوری به صورت متفاوت نسبت به گذشته دنبال کردیم. در قسمت تئوری با بررسی 9000 دقیقه DVD مسابقات لیگ برتر در نیم فصل اول تمامی صحنه هایی که در آن داوران تصمیمات درست و اشتباه گرفته بودند، را گلچین و به آنها نشان داده شد تا داوران برای شروع بهتر در نیم فصل دوم آماده شوند همچنین از تمام داوران که با تمام توان خود حضور فعالی در این دوره شدند تشکر می کنم، قطعا در نیم فصل دوم  شاهد حضور قوی‌تر آنان در داخل زمین هستیم.

کامرانی افزود: در قسمت عملی هم تمام شرایط مسابقه فوتبال را برای داوران فراهم کردیم تا آنها روی صحنه‌ها تصمیم بگیرند. در روز دوم نیز از همه داوران تست آمادگی جسمانی طبق معیارهای فیفا و ای اف سی گرفتیم که جز یک تیم داوری (یک داور و دو کمک داور) همگی موفق به گذراندن تست های آمادگی جسمانی شدند.

وی در پایان ضمن تشکر از فدراسیون و منطقه آزاد کیش گفت: از مسئولین فدراسیون که شرایط برگزاری کلاس را در جزیره کیش فراهم کردند، تشکر می کنم. همچنین از مسئولین منطقه آزاد کیش که امکانات مناسبی در اختیار ما قرار دادند تشکر ویژه ای دارم و بدون تردید برگزاری این دوره خارج از تهران قدم مناسبی در این زمینه به شمار می رود.

لازم به توضیح است، در پایان این سمینار نیز مانند کلاس های آموزشی فیفا و ای اف سی از تمامی داوران نظر سنجی صورت گرفت که در این لینک فایل نظرسنجی داوران قابل مشاهده است.