اگر معاونت های سیاسی «استانداری‌ها» مسئول ستاد «انتخاباتی» روحانی باشند؛ حق مردم از بین می رود

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره ابلاغیه وزارت کشور با عنوان «اطلاع‌رسانی و تعامل مستقیم با مردم»، اظهار داشت: یک بحث در این میان وجود دارد که  مسئول و مجری قانون استان‌ها استانداری است و دولت می‌تواند این موضوع را به معاونت‌های مختلف ابلاغ کند.

وی افزود: حال نکته مهم اینجاست که اگر اجرای قانون انتخابات را بر عهده نهادهای سیاسی گذاشته‌اند مانعی ندارد اما گاهی استنباط آنها این است که این حرکت یک نوع دستور‌العمل برای انتخابات 96 به نفع یک جریان است که این قطعا خلاف قانون است.

عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین تصریح کرد: گاهی بحث اجرای قانون انتخابات است که به معاونت‌های سیاسی واگذار می‌کند اما گاهی هم شبکه برای انتخابات ریاست جمهوری یک فرد درست می‌کنند که این خلاف قانون است و نباید اجازه چنین کاری داده شود.

سالک بر همین اساس اضافه کرد:‌ اگر در ابلاغیه مذکور که مسئول مستقیم اجرای طرح «اطلاع رسانی و تعامل مستقیم با مردم» معاونان سیاسی استانداری‌ها تعیین شدند، به این مفهوم باشد که مسئولان مستقیم برگزاری انتخابات سال 96 باید در استان‌های خود رئیس ستاد تبلیغاتی دولت یازدهم باشند، خطرناک است و حق مردم را ازبین می‌برد.