مراسم معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان مازندران برگزار شد

این مراسم با حضور دکترپروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست کشور، نبیان معاون امورعمرانی استانداری و دکترمهردادی (مدیر کل سابق حفاظت محیط زیست مازندران) در ساری برگزار شد .

در ابتدا منصور کیائی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با تشکر از دکتر مهردادی و آرزوی موفقیت برای مهندس ابراهیمی بیان کرد: در بحث پنجره واحد 271 مورد استعلام از محیط زیست استان صورت گرفته که 196مورد مثبت بوده که بیانگر این است محیط زیست مازندران همواره به قواعد و ضوابط محیط زیست توجه داشته است.

در ادامه دکتر مهردادی به بیان اینکه مهندس ابراهیمی از بدنه محیط زیست وبومی منطقه است ،ضمن آرزوی موفقیت به تشریح فعالیت های خود درزمان مدیریت قبلی در استان پرداخت.

مدیر کل سابق حفاظت محیط زیست استان مهم ترین فعالیت ها در بخش محیط طبیعی را افزایش 15تا20درصدی حیات و حش بیان کرد و افزود :طرح 5ساله جلوگیری از صید و شکار در فریدونکنار داشته ایم که حدود 2 سال از این طرح گذشته و اقدامات مثبت و ارزشمندی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی در میانکاله انجام شده است که شامل تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در میانکاله،لایروبی رودخانه های منطقه ،نام گذاری 27دی به روز میانکاله،فنس کشی اطراف میانکاله و علامت گذاری منطقه، باز پس گیری اراضی میانکاله به کمک دستگاه های قضایی،جلوگیری از تردد خودروهای غیرمجاز در این منطقه بوده است.

مهردادی با اشاره به اینکه 12 محیط بانی را در دوره مدیریتم بهسازی کردم و اضافه کرد که ساخت و ساز 7 محیط بانی را دراستان داشته ایم که ساخت محیط بانی شهید شاهکوه محلی در میانکاله را از افتخار خود دانست.

وی درپایان صحبت هایش به بیان مهم ترین فعالیت های خود در بخش های دیگر محیط زیست در زمان مدیریتش پرداخت.

در ادامه نیز معاون عمرانی استانداری مازندران در این مراسم گفت: مردم ما به محیط زیست توجه خوبی دارند و بدون مشارکت مردم حفاظت از محیط زیست نیز عملی نیست.

علی نبیان افزود : در سال های اخیر برای حفظ محیط زیست در مازندران کارهای خوبی انجام شده و اکثر موفقیت ها در این حوزه نیز به دلیل تعامل مردم با محیط زیست بود.

در ادامه معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت :بیشترین گردشگران ساحلی در برنامه ششم توسعه برای استان های شمالی کشور به خصوص مازندران پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد : پیش بینی می شود حداقل سالانه 3 میلیون گردشگر در حوزه دریایی به این استان سفر کنند و بتوانند از لحاظ اقتصادی باعث توسعه این استان شوند.

معاون سازمان محیط زیست کشورگفت که ما برای جذب این تعداد گردشگر نیاز به بستر سازی و خدمات پشتیبانی در این استان داریم که اعتبار مورد نیاز برای ایجاد این زیرساخت ها نیز در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

فرشچی افزود : استان های ساحلی کشور قابلیت های زیادی برای جذب گردشگر دریایی دارند و تاکنون در این حوزه فعالیت چندانی صورت نگرفته است.

معاون دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به نگاه ویژه برنامه ششم به استان های شمالی کشور اظهارداشت که 70 درصد از طرح های توسعه ای پیش بینی در برنامه ششم در استان های ساحلی کشور عملیاتی می شود.

وی اضافه کرد : در شرایط فعلی تعامل خوبی بین دستگاه ها و محیط زیست وجود دارد و طرح های توسعه ای کشور باید متناسب با رعایت محیط زیست اجرایی شود.

در پایان این مراسم از خدمات مهندس منصورکیائی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران قدردانی و مهندس حسینعلی ابراهیمی کارنامی که پیش از این مدیرکل محیط زیست استان مرکزی را بر عهده داشت به عنوان مدیر کل جدید محیط زیست مازندران منصوب شد.