سفر نماینده پارلمان انگلیس به یمن

«صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز چهارشنبه (امروز) با حضور «قاسم لبوزه» معاون خود، میزبان «اندرو میشل» عضو مجلس عوام بریتانیا و «جیمی مک‌گولدریک» هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل و «جورج خوری» مدیر امور انسانی دفتر سازمان ملل در صنعا بود.

پایگاه خبری «عین الحقیقه»، گزارش داد که در این دیدار تحولات سیاسی یمن و وضعیت انسانی در این کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

مسئولان یمنی در این دیدار وضعیت بد انسانی در یمن را در پی قریب به دوسال جنگ عربستان علیه یمن توضیح داده و اعلام کرده‌اند که عربستان از انواع سلاح‌های پیشرفته و کشنده علیه مردم یمن استفاده کرده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از نقش سازمان ملل در کمک رسانی به مردم یمن و تلاش‌های دفتر این سازمان در صنعا تقدیر کرد و گفت تنها راه تأمین نیازهای مردم یمن پایان جنگ عربستان علیه این کشور و شکستن محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن است.

از سوی دیگر عضو مجلس عوام بریتانیا ضمن ابراز خرسندی از دیدار با الصماد تأکید کرد که حقایقی که در یمن مشاهده کرده به او کمک خواهد کرد ضمن ارائه این حقایق در مجلس عوام بریتانیا، راه را برای رسیدن به راهکاری برای حل بحران یمن و ایجاد صلح دائمی در این کشور هموار کند.

این در حالی است که پیشتر «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس تایید کرده که 500 بمب خوشه‌ای بین سال‌های 1986 تا 1989 از این کشور به عربستان سعودی فرستاده شده است