ترامپ: هیچگاه در روسیه سرمایه گذاری نکرده ام

دونالد ترامپ در سخنرانی مطبوعاتی خود که پس از شش ماه انجام می شد، بر بازگرداندن شرکت های آمریکایی به داخل این کشور تاکید کرده و بازگشتن سرمایه های آمریکا به داخل را امری مهم تلقی کرد.

در خصوص حمله سایبری به کمپین دمکراتها به نفع ترامپ، وی این موضوع را رد کرد و دست داشتن در هک شدن کمپین آنها را رد کرد. وی همچنین هرگونه دخالت پوتین در روند انتخاباتی آمریکا را مردود دانست.

رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین در خصوص روابط آمریکا با روسیه، بهبود این رابطه را برای مبارزه مشترک با داعش ضروری دانست.

ترامپ وجود هرگونه سرمایه گذاری خود در روسیه را رد کرده و گفت: من هیچگاه در روسیه سرمایه گذاری نکرده ام، معامله ای هم انجام نداده ام و چنین برنامه ای هم ندارم. وی همچنین از دریافت پیشنهاد سرمایه گذاری یک تاجر عرب به نام حسین به وی سخن گفت و افزود: من این پیشنهاد را با اینکه بسیار جذاب به نظر می آمد، رد کردم. چراکه من رئیس جمهور آمریکا هستم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین در خصوص پیروز شدن خود در انتخابات آمریکا و علاقه پوتین به خود را سرمایه ای برای خود دانست.

وی همچنین با طعنه افزود: آیا شما فکر می کنید هیلاری کلینتون در برابر پوتین محکمتر و سخت تر از من عمل می کرد؟ آیا واقعا این چنین فکر می کنید؟

وی همچنین اتهامات وارد شده از سوی سازمان های اطلاعاتی آمریکا علیه خود را رد کرد و چنین سخنانی را سخنان مخالفان «بیمار» خود خواند و گفت: اینها گروهی از مخالفین من هستند که با هم متحد شده اند.

ترامپ در خصوص پرونده هک شدن و حملات سایبری به کمپین دمکراتها قول داد که ظرف ۹۰ روز پس از آمدن بر سر کار، گزارش کاملی در خصوص این پرونده ارائه دهد.

وی در خصوص اصلاحات رسانه ای گفت: من به دنبال انجام اصلاحات رسانه ای نیستم. تنها از مردم می خواهم  (اخبار را) تمییز دهند.

رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین در مورد اتهامات وارد شده از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا به خودش گفت: من فکر می کنم اینکه نهادهای اطلاعاتی مجاز به ارائه اطلاعات غلط و جعلی باشند مساله ای خفت آور و ننگین است.

وی همچنین در مورد مساله ساخت دیوار در مرز با مکزیک و نژادپرستانه خواندن این عمل توسط منتقدین گفت: ما این دیوار را خواهیم ساخت.

ترامپ ضمن تصدیق این مساله که روسیه کمپین دمکرات ها و «جان پادستا»، رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون را هک کرده، گفت که بسیاری از مردم سعی می کنند ما را هک کنند. وی همچنین گفت که پوتین چنین رفتارهایی را زمانی که او (ترامپ) به ریاست جمهوری برسد متوقف خواهد کرد. ترامپ در عین حال تصریح کرد که هیچ یک از حلقه اطرافیان وی هیچ گونه ارتباطی با مسکو ندارند.