ترامپ: خواهان همکاری با روسیه و چین هستم

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا که رسما تا یک هفته دیگر زمام امور این کشور را به دست می گیرد، در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» از قصد خود به حفظ تحریم های روسیه دستکم برای مدتی دیگر خبر داد حال آنکه امکان لغو آنها را نیز محتمل دانست.

ترامپ همچنین پایبندی واشنگتن به سیاست «چین واحد» مادامیکه وی شاهد پیشرفت پکن در بهبود سیاست پولی و تجاری خود نباشد را غیر محتمل خواند حال آنکه از تاکید بر این نکته که همه چیز حتی سیاست چین واحد نیز قابل مذاکره است، غافل نماند.

وی در خصوص رابطه با مسکو گفت: اگر با هم کنار بیاییم و روسیه هم واقعا به ما کمک کند چه می شود؟ اصلا چرا باید وقتی کسی کارهای خوبی انجام می دهد، به تحریم متوسل شویم؟

به گفته ترامپ، اگر مسکو در مبارزه با تروریسم و حصول اهداف دیگری که مد نظر واشنگتن است، ثابت قدم باشد، او هم تحریم هایی که «باراک اوباما» به بهانه حملات سایبری روسیه به ستادهای انتخاباتی آمریکا، اعمال کرده؛ لغو خواهد کرد.

وی همچنین از آمادگی خود برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بعد از ۲۰ ژانویه (برگزاری مراسم تحلیف) خبر داد.

علاوه بر این؛ ترامپ علیرغم همه انتقادهایی که از دولت پکن دارد، با قابل مذاکره خواندن هر موضوعی، گفت قصد ندارد در همان روز نخست ریاست جمهوری، چین را به عنوان کشوری معرفی کند که واحد پولی خود را به عمد دستکاری می کند بلکه ترجیح می دهد در ابتدا با آنها وارد مذاکره شود.