واکنش محصص به اختلاف کی روش و برانکو

مرتضی محصص  درباره اختلافات ادامه دار کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ گفت: هم کی روش و هم برانکو از نظر فنی در سطح بالایی هستند و باید قدر هر دو مربی را بدانیم. برانکو چه زمانی که در تیم ملی بود و چه الان که با پرسپولیس کار می کند، نشان داده چه توانایی هایی دارد. پرسپولیس واقعا با برانکو خوب کار می کند.

وی افزود: در مقابل کارلوس کی روش حضور دارد که با تیم ملی مقابل فینالیست جام جهانی برزیل، عملکرد چشمگیری داشت. دیگر نیازی نیست از بازی ایران و آرژانتین حرف بزنیم؛ دیداری که تمام کارشناسان بزرگ دنیا به عملکرد خوب ایران اذعان داشتند. نتایج خوب تیم ملی هم نشان از درایت و توانایی کی روش دارد.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: به هر حال هر دو مربی شایسته هستند. مطمئنم که اختلاف کی روش و برانکو ریشه ای نیست و به زودی حل می شود.

محصص در ادامه در خصوص طرح جدید فیفا برای برگزاری مسابقات جام جهانی با ۴۸ تیم، گفت: فوتبال بازی عقاید است و ما حق داریم راجع به اتفاقاتی که رخ می دهد نظر موافق یا مخالف داشته باشیم. به نظر من با افزایش تعداد تیم های جام جهانی، قطعا کیفیت این مسابقات نزول خواهد کرد. با تمام احترامی که برای تیم های کمتر شناخته شده باید بگویم این طرح کیفیت جام جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی تاکید کرد: اگر این طرح فیفا نباشد، خیلی از کشورها شانس حضور در جام جهانی را پیدا نمی کنند. به عنوان مثال شما تصور کنید تیم تاجیکستان با اسکاتلند بازی داشته باشد. به نظر شما چند نفر این مسابقه را تماشا خواهند کرد. در این ارتباط می توان مثالهای زیادی زد که مسابقاتشان در جام جهانی جذابیت ندارد.

مدرس بین المللی فوتبال ایران یادآور شد: با این حال موافقان این طرح معتقدند با افزایش تعداد تیم ها، کشورهایی در جام جهانی حضور می یابند که این برای آینده آنها خوب است. به نظرم اگر قرار است جام جهانی رقابت بهترین تیم ها باشد، این طرح به کیفیت آن لطمه می زند. قبول دارم که فوتبال یک بیزینس است و بدون اسپانسر و مسائل مالی، فوتبال وجود ندارد ولی کیفیت مسابقات از بین می رود.