تذکر معیشتی نمایندگان به روحانی

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (26 دی‌ماه 95) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

سیدمرتضی خاتمی نماینده مردم ماه‌نشان به اتفاق 24 نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور خواستار تسریع در رفع مشکل معیشتی اقشار آسیب‌پذیر مستند به سند 12 اصل 3 قانون اساسی با توجه به گرانی روز افزون کالاهای اساسی و مواد خوراکی شدند.

سید علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر به وزیر علوم لزوم حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای نخبگان و همچنین نوآوری علمی و فناوری را متذکر شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لزوم تأمین ساز و کار مناسب و قانونمندی برای تأمین لوازم توانبخشی معلولان را متذکر شد.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران به رئیس جمهور لزوم تشکیل ستاد رسیدگی برای حل مسأله کریدور شمال-جنوب را متذکر شد و همچنین خواستار توضیح علت تأخیرهای دولت در تکمیل طرح‌های عمرانی و بدعهدی پیمانکاران و خواستار توضیح علت عدم برخورد جدی با غارت‌گران حریم دریا و رودخانه‌های مرزی در مناطق آزاد تجاری شد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به وزیر آموزش و پرورش در مورد انتصاب افرادی خارج از مجموعه آموزش و پرورش در پست‌های کلیدی این حوزه تذکر داد. 

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به رئیس جمهور در مورد علت موافقت با برداشت 9 درصد از 27 درصد حق بیمه کارگران به درخواست وزیر بهداشت توسط وزارت اقتصاد چیست.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌ کریم در تذکری به وزیر صنعت خواستار توضیح علت اظهارات وی درخصوص حقوق‌های نجومی و همچنین توضیح علت گرانی 48 درصدی کالاهای اساسی شد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم ساماندهی وضعیت نامناسب کاروانهای زیارتی سازمان حج و زیارت را متذکر شد.

علی بختیار نماینده مردم گلپایگان به وزیر صنعت لزوم جلوگیری از واردات قطعات خودرو که در داخل تولید می‌شوند را متذکر شد.