خدا آمریکایی ها را به آب های ما کشاند تا تحقیرشان کنیم

 اواخر دی ماه سال گذشته بود که دو شناور نیروی دریایی آمریکا و ده تفنگدار آن که وارد آب های سرزمینی ایران شده بودند، بازداشت شدند که با عذرخواهی مقامات آمریکایی، نیروهای متجاوز آزاد شدند.

 

1.    اواخر دی ماه سال گذشته بود که یک بمب خبری در تمام رسانه های مطرح دنیا منفجر شد و ایران را به صدر مهمترین اخبار رسانه ها برد. دو شناور نیروی دریایی آمریکا و ده تفنگدار آن که وارد آب های سرزمینی ایران شده بودند، بازداشت شدند.

2.    بلافاصله پس از بازداشت این ده متجاوز، ناو و هلی کوپترهای آمریکایی در خلیج فارس آرایش نظامی به خود گرفتند و دست به اقدامات تحریک آمیز زدند، اما با برخورد قاطع و به موقع یگان های دریایی سپاه مواجه شدند و با دریافت هشدار، عقب نشینی کردند.

3.    مقامات آمریکایی در ابتدا اعلام کردند که دو شناور به علت نقص فنی وارد آب های ایران شده اند. این را «جو بایدن» گفت. اما کمی بعدتر اعلام شد که علت ورود به آب های سرزمینی ایران، اشتباه در مسیریابی بوده است. تا اینجا با برخورد مقتدرانه ی ایران همه چیز طوری پیش رفت که مقامات آمریکایی به اشتباه نیروهایشان اعتراف کردند.

4.     « کار شما بسیار عالی، جالب و بهنگام بود و در واقع باید این حادثه را کار خدا دانست که آمریکایی ها را به آبهای ما کشاند تا با اقدام بهنگام شما، آن گونه با دستهایی که بر سر گذاشته بودند، بازداشت شوند». این سخن مقام معظم رهبری چند روز پس از ماجرا و در دیدار فرماندهان و نیروهای سپاه است که در جریان دستگیری آمریکایی ها نقش داشتند. ایشان همچنین از فرماندهان نیروی دریایی سپاه با اعطای مدال فتح تقدیر کردند. تاکید مقام معظم رهبری بر سربازان متجاوز آمریکایی که «دست هایشان را بر سر گذاشته اند»، موید این نکته است که باید دشمن متجاوز نه تنها تنبیه بلکه تحقیر شود. این همان نکته ای است که آن اندیشمند آمریکایی  هم پیش از این به خوبی دریافته بود. او گفته بود «بزرگ ترین اثر بین المللی انقلاب ایران و آیت الله خمینی تحقیر آمریکا بود».

5.    با عذرخواهی مقامات آمریکایی، نیروهای متجاوز آزاد شدند. این موضوع علاوه بر آن که حسن نیت ایران را نشان می داد حاوی یک پیام مهم بود: کشوری که پیش از این از ناو وینسنس به هواپیمای مسافربری ما شلیک کرده و صدها انسان بی گناه را قربانی کرده بود و پس از آن با وقاحت تمام نه تنها عذرخواهی نکرده بلکه به عامل این کار مدال شجاعت می داد، این بار پس از برخورد با اقتدار و صلابت نیروهای ایرانی، بابت ورود شناورهایش به آب های ایران رسما عذرخواهی کرد.

6.    دی ماه 94 فقط یکی از برگ های دفتر زرین و پرعبرت انقلاب است. تاریخ نشان داده هر جا که ایستاده ایم عزت پیدا کرده ایم و پیروز شده ایم و هر جا که کوتاه آمده ایم و واکنشمان به مسئله ای کوچکترین نشانی از ضعف و سستی داشته، به انفعال رسیده ایم و خود پشیمان گشته ایم.