حامی بدهکار بزرگ بانکی برادر آقای روحانی است

دکتر علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون بررسی برجام در مجلس نهم درحاشیه نشست مطبوعاتی‌اش که با عنوان «تجربه‌گران» و به مناسبت اولین سالگرد برجام از سوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان در محل تالار اسوه برگزار شده بود در پاسخ به سوال خبرنگار پیرامون دستگیری یکی از بدهکاران بزرگ بانکی توسط قوه قضائیه که ارتباطی نیز با حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور دارد، گفت:‌ من در نشست خبری سابق که در همین مکان برگزار شد، دو اسم از بدهکاران بزرگ بانکی آقایان مالامیر و دانیال‌زاده  بردم؛‌  آقای دانیال‌زاده فقط در یک فقره 2 هزار و 300 میلیارد تومان به بانک ملی بدهکار است، البته در 5 یا 6 بانک دیگر معوقه دارد و این رقم را فقط به بانک ملی بدهکار است که خوشبختانه دستگاه قضایی ایشان را دستگیر کرد.

زاکانی با اشاره به شکایت این بدهکار بازداشت‌شده از وی، گفت: ایشان یک روز قبل از آنکه بنده با مستندات 7 صفحه‌ای خود به دادگاه برم و بگویم این شخص چطور بازرنگی تمام از تسهیلات بانکی به نام اشتغال‌زایی ولی در راه برج‌سازی صرف کرده از شکایت خود انصراف داد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد:‌ این فرد شناخته‌شده است و میزان معوقات بانکی‌اش مشخص است. او بالغ بر 4 هزار میلیارد بدهی دارد و به همین دلیل و با توجه به مستنداتی که وجود داشت شکایت خود را پس گرفت. امیدواریم دستگاه قضا این مسئله را پیگیری کند، طبق اسنادی که بیان شده بود، ایشان به‌طور متعدد ارتباطاتی با برخی مسئولان از جمله برادر رئیس‌جمهور فعلی داشته و از حمایت‌های ایشان برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم دستگاه قضا نسبت به این مسئله ورود کند، به برخورد نامناسب دولت با دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: این رفتار دولت با قوه قضائیه سه دلیل می‌تواند داشته باشد.

زاکانی تصریح کرد: اول  بحث فرار روبه‌جلو مطرح است، چون دولت پاسخی برای عملکردش ندارد، می‌خواهد فضای دوقطبی کاذب ایجاد کند و از پاسخگویی فرار کند.

وی  در تشریح دلیل دوم برخورد نامناسب دولت با دستگاه قضا، گفت: دلیل دوم این است که با جوسازی و هیاهو مانع از این شود که پیشروی قوه قضائیه برای دقت و بررسی که روی خطوط قرمز و حریم آنها مانع می‌شود، جلوگیری شود تا قوه قضائیه را بترساند تا به سمت اطرافیان رئیس‌جمهور نیایند و پاسخی از آنها نخواهند.

نماینده مردم سابق تهران در مجلس در همین راستا ادامه داد: دلیل سوم هم ایجاد دوقطبی برای به وجود آوردن التهاب در انتخابات آینده است که این جنس سوم تبلیغی است.

وی افزود: به نظرم به این سه دلیل دولت با قوه قضائیه این‌چنین برخورد می‌کند. از خارج از کشور دستور می‌آید که باید با قوه قضائیه برخورد کرد و شاهد هستیم که آقای رئیس‌جمهور توئیت یک ضدانقلاب را با بیانی دیگر تکرار می‌کند و این خیلی زشت است که 7 ساعت پس از توئیت یک ضدانقلاب علیه دستگاه قضایی، مضمون آن با عبارتی دیگر در توئیت رئیس‌جمهور کشور ذکر شود.

زاکانی تصریح کرد: رئیس‌جمهور حتماً باید نسبت به اطرافیانش تجدیدنظر کند و دقت مجدد داشته باشد.