به گزارش ايرنا، 'الجزيره نت' افزود: اين اولين باري است كه زنان در هنگام برگزاري تظاهرات ربوده مي شوند .

جوانان انقلابی در یمن از ربوده شدن بسیاری از تظاهر کنندگان و حتی دستگیری آنان و مخفی نگه داشتن اجساد آنان بعد از کشته شدن خبر دادند و گفتند که برخی از جوانان انقلابی در تظاهرات از سوی نظامیان عبدالله صالح دستگیر می شوند و بعد از آن دیگر خبری از آنان نمی شود.

این درحالی است که یک مقام امنیتی در وزارت کشور یمن در گفت و گو با الجزیره نت هر گونه گروگانگیری در رابطه با تظاهرات را تکذیب و تاکید کرد که وزارت کشور نمی تواند چنین اقدامات غیر قانونی انجام دهد.

از سوی دیگر عبدالرحمن برمان وکیل یمنی در گفت و گو با الجزیره نت مسوول گروگانگیری زنان را نظام صالح و افراد اوباش مسلح که سابقه جرم و جنایت دارند دانست و گفت که نظام صالح از این افراد برای انجام چنین جنایاتی استفاده کرده است.

برمان گفت: سازمان حقوق بشر یمن(هود) برای آزادی زنان یمنی تلاش می کند.

وی افزود: ما، در سازمان ' هود ' ۱۷ شاهد داریم که تاکید کرده اند زنان در تظاهرات ربوده شده اند و این درحالی است که دو تن از آنان زخمی شده و فرد دیگری از افراد مسلح را دیده اند که به پاهای دختری که سعی داشتند او را بربایند، تیراندازی کرده اند.

آنان می گویند نیروهای نظامی صالح وابسته به سازمان امنیت مرکزی، زنان ربوده شده را به مکان نامعلومی برده و هیچ کس از سرنوشت آنان خبر ندارد.

مسوول سازمان ' هود ' گفت که پنج خانواده زنان ربوده شده به میدان التغییر آمدند تا از دخترانشان که از سه شنبه گذشته تاکنون مفقود شده اند پرس و جو کنند.

این خانواده ها از افشای نام دختران خود بر اساس سنتها و عادات یمن خودداری کرده اند.

برمان گفت که بر اساس اطلاعات به دست آمده این دختران کشته شده و جسد آنان در یکی از بیمارستانهای دولتی نگهداری می شود و وی در انتظار خبر فوت رسمی آنان و اسامی این زنان است.

از سوي ديگر باسم الشرجبي وكيل يمني و رييس كميته قانوني در ميدان التغيير به 'الجزيره نت' گفت كه گزارشهايي از ربوده شدن زنان تظاهر كننده به دست نيروهاي طرفدار نظام عبدالله صالح دريافت و آن را به دادستان كل منعكس كرده و خواستار روشن شدن سرنوشت جوانان و زنان ربوده شده و اقدام براي آزادي آنان شده است.