سید امین میرمحمدصادقی مدیرعامل شرکت کارال با اعلام این خبر افزود: استقبال خوب هموطنان از اولین دوره این جشنواره، ما را تشویق کرد تا دومین دوره این جشن را برگزار کنیم.

وی گفت: در این جشن خانواده‌ها ظروف آشپزخانه مستعمل و کهنه روئی و آلومینیومی و... را تحویل می‌دهند تا پس از ذوب و بازیافت تبدیل به شمش‌ شده و در ساخت درب، پنجره و ستون‌های مورد نیاز برای ساخت پایگاه بهداشت و سلامت در مناطق محروم مورد استفاده قرار‌گیرد.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه برای تقدیر از مشارکت کنندگان در این جشن، تسهیلات ویژه خرید محصولات کارال در اختیارشان قرار می‌دهد، اظهارداشت: این طرح سه هدف اصلی یعنی خارج کردن ظروف آشپزخانه مستعمل و غیربهداشتی از خانه‌ها، عرضه ظروف آشپزخانه با تکنولوژی منحصر به فرد سوپر هاردآنادایز و ایجاد پایگاه بهداشت و سلامت در مناطق محروم را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در اولین دوره این جشن به جهت وجود برخی مشکلات و عدم همکاری لازم طرفهای مقابل در اجرای پروژه و تمایل این مجموعه به انجام به موقع تعهد تکلیفی خود، یک مدرسه با سه کلاس درس در روستای دیماندول از توابع شهرستان دلفان استان لرستان احداث کردیم.

مدیرعامل شرکت کارال با اشاره به اینکه در این دوره قصد داریم یک پایگاه بهداشت و سلامت در منطقه بروجن در استان چهارمحال و بختیاری احداث کنیم، افزود: دومین دوره از جشنواره خشت‌های سلامت از ابتدای بهمن تا پایان سال 95 در 45 پایگاه در 31 استان کشور برگزار خواهدشد.

وی گفت: در دوره قبل 12 تن ضایعات جمع‌آوری شد که از محل بازیافت آنها 13 درصدهزینه‌های ساخت مدرسه تأمین شد و مابقی اعتبار لازم را مجموعه کارال پرداخت کرد.

میرمحمدصادقی در تشریح تکنولوژی  هاردآنادایز گفت: این تکنولوژی توسط مجموعه کارال در ایران ثبت اختراع شده و امتیاز آن تا 20 سال در انحصار این شرکت است و آلیاژ به کار رفته مشابه آن چیزی است که در تولید بدنه هواپیما استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظروف آشپزخانه تولید شده با این تکنولوژی ضد خش هستند و در ساخت آنها از هیچگونه رنگ، روکش، لعاب، تفلون، سرامیک و پلی‌مری استفاده نشده‌است، توضیح‌داد: محصولات تولیدشده توسط این تکنولوژی بهداشتی‌ترین ظروف آشپزخانه موجود در بازار هستند.

این صنعتگر با بیان اینکه کارال به طور مستقیم 200 نفر و غیرمستقیم برای بیش از یک هزار نفر شغل ایجاد کرده‌است، افزود: ظروف آشپزخانه کارال 7 سال گارانتی دارد و با قیمتی مناسب در اختیار مصرف کننده ایرانی قرارمی‌گیرد چنانکه قیمت نمونه خارجی آن 5 تا 6 برابر بیشتر است.

میرمحمدصادقی در پایان گفت: خیرین علاقمند به مشارکت در این طرح می‌توانند از طریق سامانه 500028490 و ارسال عدد 100 توسط شهروندان تهرانی و 101 برای دیگر مناطق کشور، از آدرس پایگاه‌های جمع‌آوری ظروف مستعمل اطلاع پیدا کنند.