حجتالاسلام محمدتقی رهبر نماینده مردم اصفهان و رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با فارس، با انتقاد از اظهارات اخیر رویانیان مبنی بر طراحی دوچرخه برای بانوان، اظهار داشت: باید بگویم که اولا موضوع حمل و نقل و ترافیک در تهران با طراحی دوچرخه برای بانوان حل نمیشود.

وی افزود: قبلا نیز تجربه دوچرخه‌سواری بانوان را دیده‌ایم و شاهد بودیم که در برخی گذرگاه‌ها برای بانوان دوچرخه گذاشته بودند اما تبعات این موضوع را همه مشاهده کردند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه گفت: ‌ اگر سازمان حمل و نقل ترافیک طرحی برای استفاده مردم از دوچرخه دارد، بهتر است این دوچرخه را برای آقایان که عمده رفت و آمدهای روزمره متعلق به آنان است و مشکلی هم ندارد، در نظر بگیرد و فرهنگ دوچرخه‌سواری برای آقایان که روزانه هزاران بار رفت و آمد می‌کنند، جا بیندازند.

حجت‌الاسلام رهبر بر همین اساس طراحی دوچرخه برای بانوان را مشکوک دانست و تصریح کرد: جای سؤال اینجاست که آیا ما امروز همه مسائل جامعه و مشکلات حمل و نقل و ترافیک را حل‌کرده‌ایم و تنها دوچرخه سواری خانم‌ها باقی مانده است که سراغ این امر می‌رویم؟!

‌وی اضافه کرد: ‌ امروز همه شاهدند که وضعیت حجاب در جامعه ما به صورت یک مشکل ضد فرهنگی درآمده ‌و کافی است برای خانم‌ها دوچرخه سواری را باب کنیم.

این نماینده مجلس به دوچرخه سواری خانم‌ها در برخی شهرهای کشور ‌اشاره کرد و گفت: خانم‌ها در برخی شهرها اقدام به دوچرخه‌سواری می‌کنند که تبعات بسیار منفی داشته است، از این رو از آقای رویانیان خواهش می‌کنیم که از این خدمت به بانوان کشور چشم‌پوشی کنند.

وی یادآور شد: در صورتی که دوچرخه‌سواری برای بانوان باب شود این موضوع با برخورد همه مسئولان کشور روبرو خواهد شد و بهتر است آقای رویانیان برای حل مشکل ترافیک، به موضوعات دیگری بپردازند و به این موضوع دامن نزنند چرا‌که چالش‌های فرهنگی ما کم نیست و بهتر است چالش دیگری اضافه نکنند.

حجتالاسلام رهبر در خاتمه گفت: هیچ توجیهی برای سخنان اخیر آقای رویانیان مبنی بر طراحی دوچرخه برای بانوان وجود ندارد.