محمدجواد لاریجانی: احمدینژاد یک کپی اصلی دارد و یک کپی زیراکسی. کپی اصلی همان است که هست و باید باشد و همان صورت حزباللهی و طرفدار مکتب اهل بیت، ...، ضدآمریکا و ضداسرائیل که همان ادبیات گذشته را به کار میبرد.
۱ - به نظر شما این‌ گفته رئیس مرکز فیزیک نظری ایران و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه است یا رئیس اتحادیه دفاتر فنی تایپ و زیراکس استان تهران؟
۲ - کپی اصلی را تعریف کردید. خب پس کپی زیراکسی کدام است؟ مردم بنده خدا از کجا بفهمند دارند نامه‌هایشان را به کپی اصلی رئیس‌جمهور می‌دهند یا کپی زیراکسی مشارٌالیه؟
۳ - با این حساب چند درصد از آرای ریاست جمهوری دوره دهم به ایشان تعلق دارد و چنددرصد به کپی زیراکسی‌شان؟
۴ - آیا اینکه یک کپی اصلی با یک کپی زیراکسی با یک نام واحد در انتخابات شرکت کنند، تخلف از قوانین به حساب نمی‌آید؟
۵ - این کپی زیراکسی، زیراکس طولی است یا عرضی؟
۶ - اساساً مگر محتویات یا نوشتار و تصاویر زیراکسی با اصل آن متفاوت است؟ ما که هرچه کتاب زیراکسی خریده‌ایم، کاملاً با اصل متن و چاپ‌های اولیه مطابقت می‌کرده است. فقط گاهی چاپ‌های بعدی کمی حذف و سانسور داشته، ولی زیراکسی‌ها عین متن اصلی است.
۷ - تازه یادم آمد. با این حساب ما با سه احمدی‌نژاد طرفیم. یکی شخص ایشان، یکی کپی اصلی و دیگری کپی زیراکسی. خب حالا که سه احمدی‌نژاد داریم، بد نیست برای هماهنگی بیشتر، هرکدام‌شان بشوند رئیس‌ یکی از قوای سه‌گانه. اگر کمی زحمت بیشتری کشیده شود و ۳۰۰،۴۰۰ کپی از ایشان تهیه شود، داستان نمایندگان مجلس و انتخابات اسفند امسال هم حل می‌شود. می‌ماند قضیه مدیریت جهان که آن هم با تکثیر بیشتر حل است.
دوچرخه‌ زنان
محمد رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور و خیلی‌جاهای دیگر ازجمله باشگاه پرسپولیس، با اشاره به عزم دولت برای توسعه حمل و نقل پاک از طریق دوچرخه‌سواری، از طراحی دوچرخه ویژه زنان خبر داده است و افزوده که «این دوچرخه که در دست طراحی است، دارای ویژگی‌های لازم برای حفاظت زنان و رعایت شئونات لازم خواهد بود.»
۱ - در شرایط کنونی که زنان در کنار خانواده و همسرانشان در باغ شخصی‌شان در معرض خطر دزدیده شدن و تجاوز قرار دارند، قرار است دور دوچرخه‌ زنان چه چیزی بابت حفاظت و رعایت کشیده شود؟
۲ - از هر طرف که به قضیه نگاه می‌کنم، خطراتی دارد. لذا پیشنهاد می‌کنم به‌جای طراحی دوچرخه برای زنان، زنانی طراحی کنند که بتوانند دوچرخه سوار شوند. شایان ذکر است طراحی این بانوان باید به گونه‌ای باشد که اساساً جلب توجه نکنند. یک نمونه که تولید بشود، قطعاً می‌توان روی طرح در وسعت ملی حساب کرد و نمونه «زن نمونه ایرانی» را برای تکثیر به مؤسسه رویان سپرد چون آنجا دقیق است و کپی اصلی و زیراکسی ندارد؛ همه یک مدل هستند. با این اوضاع مسائل اخلاقی هم حل می‌شود. چون همه زن‌ها یک‌شکل هستند و کسی با کسی تفاوت ندارد. البته این همه شباهت مشکلاتی هم در سطح جامعه و خانواده پدید می‌آورد که به وقتش آن را هم حل خواهند کرد.

بورس نیوز