لزوم چاره اندیشی فوری سازمان محیط زیست در مورد تردد شبانه 100 هزار کامیون در تهران/ خلاء های قانونی رفع شود

گروه اجتماعی- مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به تردد 100 هزار کامیون در سطح شهر تهران در ساعات شب اظهار کرد: بدون شک تررد این کامیون ها تاثیری اساسی در آلودگی هوای تهران دارد. لذا باید برای ساماندهی و کنترل آنها تدبیری اندیشیده شود.

 

وی با ابراز تعجب نسبت به نبود معاینه فنی برای کامیون هایی که در ساعات شب در شهر تردد می کنند، خاطرنشان کرد: برای ما جالب است که سیستم های حمل و نقلی که معاینه فنی و مجوزهای لازم را دارند در خارج از شهرها استفاده می شود اما کامیون هایی که در سطح شهر تردد می کنند این خلاء وجود دارد.

 

معاون شهردار تهران با بیان این که سازان حفاظت از محیط زیست باید به فوریت برای حل این معضل چاره ای بیندیشد، عنوان کرد: خلاء قانونی این موضوع نیز باید بین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی برطرف شود.

حسینی در پایان اظهار کرد: وزارت کشور باید بتواند این مسئله را ین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی برطرف کند.

گفتنی است چند رو پیش سعید متصدی معاون سازمان محیط زیست با انتقاد از شهرداری ها  در این خصوص گفته بود: شهرداری‌ها مسئولیت ساماندهی کامیون‌ها را بر عهده دارند و باید در یک قالب مدیریت شده این اقدام صورت بگیرد. قالب مدیریت مشخصی از سوی شهرداری‌ها برای ساماندهی کامیون‌ها وجود ندارد.


لیلی موسوی