آقای روحانی! هوای پاک را هم باید با عینک ببینیم/ هوای محیط زیست آلوده به جنجال‌های سیاسی است

عبدالوحید فیاضی با اشاره به هوای ناسالم بسیاری از  کلانشهرها همزمان با روز هوای پاک، گفت: موضوع هوای پاک کاملاً قابل لمس است و اگر مسئولان می‌گویند هوا پاک است ما هم باید آن را ببینیم هرچند بسیاری موارد دیگر مانند رکود و تورم هم وجود دارد که مسئولان می‌گویند همه چیز عالی است شاید هوای پاک را هم باید با عینک ببینیم.

وی ادامه داد: اولا دستگاه‌های مختلفی که در این موضوع دخالت دارند هنوز نتوانستند به اجماعی در این زمینه برسند و به انسجام برای مقابله با این مشکل اساسی در کشور نپرداختند شاید هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما در مجموع دولت در این زمینه موفق نبوده است، امروز با آمارهای عجیب و غریب مرگ و میر در تهران و برخی کلانشهرها مواجه هستیم البته گاهی اوقات دولت آمارهایی را می‌دهد مانند اینکه در گذشته تعداد روزهای تعطیل بیشتر بوده و الان تعداد این روزها کمتر شده است یعنی هوا بهتر شده است در صورتی‌که اینگونه نیست.

این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: تعداد روزهای تعطیل را کمتر می‌کنند تا بگویند کار و عملکرد ما از دولت گذشته بهتر بوده است، بنابراین سازمان محیط زیست تا الان به طور دقیق پای کار نیامده است و باید به آن سازمان «محیط ایست» گفت، که مانع ترقی و توسعه در کشور شده است و بیشتر وارد بگو مگوهای سیاسی شده‌اند و در مجموع در موضوع هوای آلوده اقدامی نداشته اند.

فیاضی اظهار داشت: این مشکل نباید تا الان طول می‌کشید و مردم باید از این نگرانی بیرون می آمدند، دولت وقتی اراده‌اش برای حل مشکل جدی نباشد آن بخش مغفول واقع می‌شود و موضوع آلودگی هوا و محیط زیست هم از این موضوعات است که البته آلوده به جنجال‌های سیاسی شده است به نظر می‌رسد اگر به موقع وارد کار شوند می‌توانند مشکل را حل کنند با بگیر و ببند مشکل حل نمی‌شود.

وی افزود: محیط زیست آیا امروز وظیفه‌ای مهم‌تر از ساماندهی شهرها در بحث آلودگی هوا دارد؟ اما به نظر می‌رسد امروز اولویت دسته چندم دولت است.