به گزارش برنا، والتر لاکسون نویسنده زندگی نامه استیو جابز میگوید که موسس اپل به او گفته بود که او بالاخره ساختن تلویزیون را عملی خواهد کرد. او می خواست آن را به صورت بی سیم با سایر محصولات اپل ادغام کند.

جابز قصد داشت یک دستگاه تلویزیون کامل که به راحتی قابل استفاده و دارای ساده ترین رابط کاربری است را بسازد. در همان روز، «برایان وایت» تحلیلگر خبری، با انتشار گزارشی با عنوان " تلویزیون اپل تمام عیار در راه است " این خبر را منتشر کرد.

او در این کتاب گفت که تایید می‌کند در سفرهای متعددی که به چین داشته به او ساخت این دستگاه پیشنهاد شده است. او گفت: شواهدی وجود دارد که مراحل ابتدایی نمونه های اولیه از «تلویزیون هوشمند اپل» در حال حاضر در کارخانه های چینی در حال انجام است.

روز سه شنبه، بلومبرگ با استناد به سه منبع که نامش ذکر نشده گفت: جف رابین، مهندس رایانه اپل که به ساخت آی‌پاد و آی تیونز کمک کرده، این اقدام را هدایت می‌کند.
این سرویس خبری به نقل از دیگر تحلیلگران می گوید: آیفون ۴S سیری در این تلویزیون می تواند جاسازی شود.

از سال ۲۰۰۷ ، این شرکت یک محصول به نام اپل تی وی ساخته که با گوگل تی وی و روکو و باکس (محصولات غیروابسته) رقابت می کند. این نویسنده در گزارش خود می افزاید که قرار است تلویزیون اپل برای اواخر امسال تولید شود.