‌دانش‌آموزان و دانشجویان ‌باید ‌مهارت را در کنار مدرک تحصیلی داشته باشند‌

اسماعیل جبارزاده امشب در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه زیرساخت توسعه پایدار، آموزش و پرورش است، اظهار داشت: کشورهای پیشرفته توسعه خود را مرهون سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش می‌دانند و باید این سنگ بنا را محکم‌تر احداث کنیم تا باعث اقتدار بخش‌های دیگر کشور شود.

وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای را در تمامی سطوح باید پیگیری و عملیاتی شود، افزود: هر دانش‌آموز و دانشجوی فارغ‌التحصیل در استان باید یک مهارت را در کنار مدرک تحصیلی داشته باشد که زمینه ایجاد اشتغال خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رویکرد آموزش و پرورش باید توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باشد، گفت: وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای باید برای نوسازی تجهیزات و آموزش مهارت‌های روز اقدام کرده و بهای بیشتری داده شود.

به گفته جبارزاده رتبه اول خلق ثروت در جهان مربوط به حوزه آی.سی.تی است، لذا در آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد تا برای ارتقای اشتغال از آن بهره‌گیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید ماده 16 و 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش کشور عملیاتی شود، گفت: باید سازوکار لازم برای اختصاص 3 درصد از هزینه کاربری‌های تجاری و ساخت مدرسه برای مجتمع‌های بزرگ‌تر از 200 واحد فراهم شود تا آموزش و پرورش از این حوزه بهره‌مند شود.

استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید افزایش زمینه حضور خیرین در تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان، افزود: لازم نیست خیّر حتماً سرمایه‌گذاری کلان داشته باشد، بلکه حتی یک معلم بازنشسته به عنوان خیّر می‌تواند با تدریس رایگان به مدارس مراجعه کند.

جبارزاده، با بیان اینکه باید قبح تحصیل در هنرستان بین دانش‌آموزان شکسته شود که دانش آموزان ضعیف در این مراکز حضور می‌یابند، ابراز داشت: این موضوع باید به عنوان ارزش برای یک کشور در حال توسعه تلقی شود.