تشرف جوان ژاپنی به دین مبین اسلام در حرم رضوی

این جوان که دانشجوی مقطع دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد است در حرم رضوی دین اسلام را برای خود برگزید و به این دین آسمانی گروید.

 

وی درباره تشرف خویش به دین اسلام گفت: من در رشته تاریخ هندوستان تحصیل میکردم و این رشته نیازمند این بود تا من زبان و ادبیات فارسی را به خوبی فرا گیرم.

 

اینو کوچی افزود: همین امر باعث شد تا من به ایران بیایم و بدین‌ ترتیب با دین اسلام آشنا شده و فرهنگ آن را فرا بگیرم.

 

وی بیان کرد: من هم‌اکنون احساس بسیار زیبایی دارم و می‌دانم که به جهان جدیدی دعوت شده ام و این روز ارزشمند را روز تولد دوباره خود میدانم و در تمام لحظات زندگیم آن را هرگز فراموش نخواهم کرد.

 

نیو تارا اینو کوچی گفت: بسیاری از مطالعات بنده در مورد دین اسلام مربوط به دوران دبیرستان بوده، ولی چون در آن موقع، مصداق عملی برای این فرهنگ و دین را مشاهده نکرده بودم، نتوانستم آن را به طور دقیق درک کنم.

 

وی افزود: پس از آمدن به ایران توانستم تا پیروان این دین ارزشمند را به خوبی از نزدیک ببینم و بدین‌ ترتیب با معارف ارزشمند و والای آن بیش از پیش آشنا شوم.

 

در پایان این مراسم به این تازه مسلمان از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، گواهی تشرف به اسلام به همراه هدایای متبرک اعطاء شد و وی نام رضا را برای خود برگزید.