آخرین وضعیت عملیات نجات محبوس شدگان ساختمان پلاسکو

سعیدشریف زاده درباره علت وقوع آتش در حال حاضر و با گذشت زمان زیادی از حادثه آتش سوزی اظهار کرد: در طبقات منفی یک و منفی دو، انبوهی از پارچه قرار داشته است و به محض آنکه تکه ای آوار برداشته می شود، اکسیژن به کانون آتش می رسد و باعث شعله ور شدن آتش می شود که آتش نشانان با استفاده از آب، کف، به صورت لایه لایه این آتش را مهار می کنند تا کار برش آهن آلات و برداشتن آوار متوقف نشود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اعلام اینکه از روز گذشته با وقوع آتش سوزی، همه نیروهای آتش نشان از جمله نیروهای غیر شیفت داوطلبانه در محل آوار ساختمان پلاسکو حضور دارند و تلاش برای نجات محبوس شدگان و سایر نیروها ادامه دارد، گفت : برخی از زیر آوارماندگان نیروهای حاضر در میدان نبوده اند و از این رو نمی توان آمار دقیقی را در باره وضعیت آنها منتشر کرد.

شریف زاده افزود: دوتونل برای دسترسی به طبقات منفی یک و دو حفر شده است و از آنجا که هر بی دقتی می تواند جان محبوس شدگان را به خطر بیندازد، عملیات برش آهن و برداشت آوار با ظرافت دنبال می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران آمادگی نیروها و ایستگاه آتش نشانی برای انجام عملیات در سطح شهر برقرار است و در حال حاضر در ۶ نقطه از شهر عملیات انجام می شود.

وی همچنین بار دیگر از شهروندان خواست که از تجمع و حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو خودداری کنند و در این باره اظهار کرد: متاسفانه با وجود آنکه بار ها از مردم تمنا کردیم در محل حادثه تجمع نککند، حضور جمعیت بسیار تماشاگر در روز گذشته موجب اذیت همکاران در جریان مهار حادثه و تلاش برای نجات محبوس شدگان شد و شهروندان تماشاچی دست و پا گیر بودند از این رو باز هم تقاضا داریم که به محل حادثه نیایید.

شریف زاده با بیان اینکه این حادثه تلنگری است نا همه ازیمنی را در زندگی جدی بگیریم، افزود: در حال حاضر تنها یک نیروی آتش نشان به دلیل سوختگی بالای در بخش آی سی یو بیمارستان مطهری بستری است که با تلاش پزشکان دو بار سی پی آر شده و در حال حاضر در قید حیات است.
وی همچنین اعلام کرد: چهار نفر از نیروهای آتش نشان در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.