تکذیب شایعه ابتلای دزفولی‌ها به تب کریمه کنگو

رضا پورآئین، رئیس مرکز بهداشت دزفول بیان داشت: هفته گذشته یک جوان 29 ساله راننده حمل دارو که مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو بود در یکی از بیمارستان های اهواز درگذشت که به علت مشکوک بودن به بیماری واگیردار تب کریمه کنگو با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی جسد وی دفن شد.

وی افزود: برای اطمینان از نوع بیماری این شهروند دزفولی ،آزمایش های لازم انجام شد که جواب آزمایش وی از نظر ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو منفی بود و فرد مذکور به این بیماری واگیردار مبتلا نبوده است.

پورآیین با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در شهرستان دزفول گزارش نشده است اظهار کرد: هنوز علت مرگ این شهروند دزفولی مشخص نیست ولی فرد فوت شده به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا نبوده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت دزفول همچنین در خصوص انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر ابتلای فردی به بیماری خطرناک بر اثر گزش نیش پشه در ساحل رودخانه دزفول گفت: این مطلب شایعه بوده و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد .

وی تصریح کرد: هیچ موردی از وجود پشه حامل بیماری در ساحل رودخانه دز گزارش نشده است و هیچ مشکلی شهروندان را تهدید نمی کند.

پورآئین با توصیه به شهروندان مبنی بر پیگیری اخبار بهداشتی از منابع رسمی و موثق از جمله مرکز بهداشت دزفول اذعان داشت: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و بیماری زا مرکز بهداشت به صورت گسترده اطلاع رسانی خواهد کرد.