وقتی ترامپ به قرائت قرآن گوش می‌کند + فیلم

 دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور جدید آمریکا پس از مراسم تحلیف به همراه همسرش، «ملانیا ترامپ» و معاونش «مایک پنس» در مراسم دعای کلیسای جامع واشنگتن شرکت کردند.

مراسم روز شنبه از زمان جرج واشنگتن، در اولین روز کامل کاری رئیس جمهوری جدید آمریکا و با حضور نمایندگانی از ادیان مختلف از جمله مسیحیت کاتولیک و پروتستان، مسلمان، بودایی برگزار شد.

در این مراسم «محمد ماجد» امام جماعت یکی از بزرگترین مساجد آمریکا به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

آیات قرائت شده به این نکته اشاره دارد که هیچ انسانی بر دیگری برتری ندارد مگر با تقوی. به نظر می‌رسد این آیات با توجه به مواضع دونالد ترامپ علیه مسلمانان و سیاه پوستان انتخاب شده بود.

وی در سخنرانی خود در برابر خانواده دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا، مایکل پنس، معاون رییس جمهور و دیگر حضار آیاتی از سوره‌های حجرات و روم در قرآن مجید را ابتدا به زبان عربی و سپس به زبان انگلیسی خواند.

وی به هنگام قرائت از آیات سوره حجرات به این مساله اشاره کرد که خداوند در ابتدا آدم و حوا را بدون هیچ برتری و تعلقاتی خلق کرد.

سخنگوی این روحانی مسلمان اعلام کرد: قرائت این آیات از سوی وی در این مراسم توسط مقامات تایید شده بود.

در بین افراد حاضر در این مراسم ، دکتر آلوِدا کینگ، نوه مارتین لوترکینگ هم دیده می‌شد.

در بیانیه ای که از سوی کمیته برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری آمریکا صادر شده، هدف از این مراسم نشان دادن تعهد رئیس جمهوری آمریکا به نمایندگی تمامی مردمان این کشور اعلام شده است.

 

حجم ویدیو: 3.16M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20