رویای عربستان برای مقابله با ایران بر باد رفت

ایندیپندنت نوشت: با توجه با افزایش ناآرامی ها در منطقه و خالی شدن منطقه از نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان و احتمال افزایش این روند با روی کار آمدن ترامپ، عربستان در تلاش است تا از فرصت استفاده کرده و اوضاع را به نفع خود رقم بزند.

 

این روزنامه افزود: تلاش های عربستان همچنین برای بدست گرفتن اوضاع و رهبری کشورهای عربی علیه گروه داعش تاکنون کار به جایی نبرده است و بسیاری از کشورهای جهان، اعتقادی به این مبارزه و روش عربستان ندارند.

علاوه بر این عربستان با توجه به کاهش قیمت نفت و همچنین مشکلات اقتصادی در داخل نیازمند بهتر شدن اوضاع خود در امور خارجه می باشد.

 

 

ایندیپندنت افزود: هرچند عربستان تلاش های زیادی برای جلوگیری از افزایش نفوذ ایران در منطقه انجام میدهد، اما همچنان نتیجه عکس می گیرد. عربستان در زمینه قیمت نفت و بدست گرفتن قیمت نفت در اوپک، نتوانسته است با ایران مقابله کند و ایران همچنان تولیدات نفتی خود را کاهش نداده است.

 

 

این روزنامه انگلیسی افزود: اوضاع نابسامان عربستان از یک طرف و بد شدن رابطه میان عربستان و آمریکا به خاطر محکوم شدن عربستان در حادثه 11 سپتامبر از طرف دیگر به این کشور ضربه زده است.