ترابی: اطلاعی از پیشنهاد های اروپایی ندارم

ترابی بعد از مدت‌ها دوری از میادین مشغول آماده‌سازی خود برای قرار گرفتن در میادین با پیراهن نارنجی‌پوشان است. او درباره مصدومیتش، وضعیت سایپا و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می‌دهد.

گفت‌وگوبا مهدی ترابی را بخوانید: 

درباره مصدومیت بگو؟

3، 4 روز قبل از بازی با نفت‌تهران در هفته یازدهم از رقابت‌های لیگ‌برتر در دیداری دوستانه‌ استخوان کف پایم ترک خورد. به آن توجهی نکردم و با همان وضعیت به میدان رفتم، در دقیقه 45 استارت زدم تا به دروازه نفت نفوذ کنم که از همان ناحیه‌ی مصدوم، دچار مشکل شدم و استخوان پایم باز شد که بالاجبار پایم را به تیغ جراحان سپردم و مدت 8 هفته زمان برد تا استخوان پایم جوش بخورد. 

باتوجه به اینکه گفته شده بود دوران مصدومیتت 6 هفته است، چرا زمان مصدومیتت اینقدر طولانی شد؟

بعد از مصدومیتم در جواب ام‌ آر‌ ای مشخص بود کدام ناحیه آسیب دیده بود اما پزشکان فکر نمی‌کردند حساسیت مصدومیتم به قدری باشد که زمان بازگشتم طولانی شود. بعد از جراحی، پزشک به من گفت: "قسمت حساس و استخوان ریز کف پایت آسیب دیده بود که احتمالا دیر جوش می‌خورد و اگر به طور کامل جوش نخورد و خوب نشود باید یک عمل دیگر روی پایت انجام دهیم."

با وجود مصدومیت به اردوی تیم‌ملی دعوت شدی با وجود آن در دبی در کنار تیم چطور تمرین می‌کردی؟

اگر با تیم به دبی نمی‌رفتم باید در هتل می‌ماندم و هیچ کاری نمی‌توانستم انجام دهم اما با بچه‌ها به دبی رفتم و کارهای درمانی‌ام را آنجا ادامه دادم و زیرنظر پزشک تیم‌ملی تمرینات اختصاصی را نیز انجام می‌دادم. گرچه مصدوم بودم اما حضورم در جمع تیم‌ملی خالی از لطف نبود، در هر تمرین و اردو تیم‌ملی درس‌های بزرگی نهفته است که به پیشرفتت در فوتبال کمک می‌کند.

در حال حاضر وضعیت جسمانی‌ات چطور است و چه زمان در ترکیب اصلی سایپا قرار خواهی گرفت؟

پایم به دلیل آنکه مدتی طولانی در گچ بوده خشک است و از همین رو مشغول فیزیوتراپی و وزنه زدن بالا تنه هستم. احتمالا بعد از بازی تیممان با پدیده در تمرینات حاضر می‌شوم اما تمرینات انفرادی و زیرنظر پزشک را دنبال خواهم کرد و احتمالا دو، سه هفته دیگر در جمع سایپایی‌ها برای بازی کردن قرار خواهم گرفت.

با مصدومیتی که برایت ایجاد شد از کورس آقای گلی جا ماندی و فکر می‌کنی بتوانی در جمع مدعیان آقای گلی قرار بگیری؟

هنوز به آمادگی صددرصدی برای حضور در میدان نرسیده‌‌ام اما با حضورم در ترکیب اصلی تیم فقط و فقط به قصد امتیازگیری به میدان می‌روم. بیشتر از آنچه به آقای گلی و قرار گرفتن در جمع مدعیان فکر کنم به مساعد کردن شرایط سایپا و مثمرثمر واقع شدن در امتیازگیری فکر می‌کنم. به رسیدن در کورس آقای گلی هم فکر می‌کنم ولی هدف و اولویتم بهبود نتیجه‌گیری تیمم است. 

سایپا تا به امروز نتایج نیم فصل اول را بار دیگر تکرار کرده که اگر ادامه‌‌دار باشد نتایج خوبی برایش در بر نخواهد داشت آیا فکر می‌کنی در ادامه این روند تغییر می‌کند؟ 

دقیقا نیم فصل دوم را شبیه نیم فصل اول شروع کردیم و نتایج را بار دیگر تکرار کردیم اما در ادامه مسابقات دیگر نتایج بد را تکرار نخواهیم کرد و سایپا با جذب بازیکنانی که در نیم فصل دوم داشته است، قطعا نتایج دیگری را مقابل رقیبان به دست خواهد آورد و بالاتر از انتظار دیگران ظاهر خواهد شد.

در سال‌های گذشته سایپا کمتر در فصل نقل و انتقالات فعالیت می‌کرد اما امسال برعکس همه سال‌ها بود، درست است؟

بله، سیاست باشگاه بر این پایه بود که ابتدای فصل از همان بازیکنان خودمان استفاده کنیم و در نیم فصل بازیکن جذب کنیم که امسال در نیم فصل دوم سایپا حامد لک، محمدرضا خلعتبری، عزت پورقاز، ایوب کلانتری و محمدرضا سلیمانی 5 بازیکن خوب در پست‌های مختلف را به خدمت گرفت که از همان ابتدای حضورشان در سایپا تاثیرگذار بوده‌‌اند. 

در زمانی گلزنی محمدرضا خلعتبری در ورزشگاه حضور داشتی، سیاه جامگانی‌ها معتقد بودند که این توپ خطای هند خلعتبری بوده، نظر تو چیست؟

بازی را از روی سکو تماشا می‌کردم و با گلزنی محمدرضا خلعتبری چند لحظه‌ای همه صبر کردند بعد شادی کردیم. سرعت توپ خیلی زیاد بود و تشخیص هند بودنش کمی سخت بود در ضمن داور بعد از مشورت با کمک داور آن گل را صحیح اعلام کرد. سیاه‌جامگانی‌ها حق داشتند به این اشتباه داوری اعتراض کنند اما در نهایت این بازی به نفع ما به پایان رسید صحبت‌های دیگر به سایپا مربوط نمی‌شود. 

با توجه به صحبت‌های آقای درویش مبنی بر درخواست جذب تو از سوی تیم‌های اروپایی تصمیم به جدایی از جمع نارنجی‌پوشان را در پایان فصل داری؟

این شنیده‌ها مربوط به زمان مصدومیت است، از این صحبت‌ها هیچ اطلاعی ندارم. آقای درویش درباره پیشنهاداتم با باشگاه سایپا صحبت کرده اند و در جریان هیچ یک از آنها نبوده‌ام. اما در همان ابتدای فصل آقای فرکی و درویش به من گفته بودند در صورت درخواست جذبم از سوی تیم‌هایی که به پیشرفت فوتبالم کمک می‌کند پاسخ مثبت خواهند داد و مانع رشد فوتبالی‌ام نخواهند بود حالا اینکه آیا پیشنهادی به باشگاه رسیده یا نه هیچ اطلاع دقیقی ندارم.