مسیح علی نژاد از روسری سر کردن زنان آمریکایی هم عصبانی است!

وی چندی پیش در آخرین اقدام خود مسابقات شطرنج جهانی زنان را که قرار است در ایران برگزار شود را تحریم نمود. ماجرا از آن جایی آغاز شد که  یکی از زنان شطرنج باز تیم ملی امریکا بنام “نازی پایکیدزه” خواستار تحریم این دوره از مسابقات یا سلب میزبانی از جمهوری اسلامی شد!

پیشنهاد او البته با بی‌اعتنایی سایر کشورها و فدراسیون جهانی شطرنج مواجه شد؛ تا جایی که خودش با تأسف اعلام کرد که در این کمپین تنها مانده است و کسی حمایتش نمی‌کند.

او همچنین اذعان کرد که پیشنهادش را تحت تأثیر القائات “مسیح علینژاد” (روزنامه‌نگار فراری) و کمپین ضددینی موسوم به «آزادی یواشکی» ارائه نموده است.

اما مخالفت ها با تحریم زنان ایرانی از طرف طیف های مختلفی از زنان و مردان ایرانی تا جایی پیش رفت که حتی صدای رئیس آمریکایی کمیسیون شطرنج بانوان فدراسیون جهانی سوزان پولگار را در آورد و وی در مصاحبه ای گفت که وی نزدیک به ۶۰ کشور سفر کرده‌ و مکان های مختلف با فرهنگ های مختلف را دیده‌ است و شخصا هیچ مساله ای با پوشیدن روسری (حجاب) ندارد و به نظر وی باید به سنت و فرهنگ کشورها احترام گذاشت.

در ادامه مبارزه مسیح علینژاد بر علیه دین داری و حجاب زنان ایرانی و مسلمان وی اخیرا در صفحه آزادی های یواشکی که در چند ماهه اخیر به تحریم های یواشکی بدل شده و هم راه با برخی از سیاست مداران جدید آمریکایی به نژاد پرستی و مسلمان ستیزی دامن می زند حرکت یکی از زنان مسلمان را در تظاهرات مردم آمریکا بر علیه ترامپ که با پرچم آمریکا حجابی بر سر زنان آمریکایی می کرد را تخطئه نموده و گفته آیا این زن همان قدر که به حجاب زنان اعتقاد دارد آیا با حجاب اجباری نیز برخورد خواهد نمود؟

به زعم علی نژاد کسانی که مبلغ حجاب هستند هم زمان باید با حجاب در کشور های مسلمان هم برخورد مشابه داشته باشند یعنی زنان این کشور ها را به بی حجابی تشویق کنند. البته ترفند علی نژاد از ابتدا که می گفت من مخالف حجاب نیستم بلکه حجاب اجباری را تحمل نمی کنم بر همگان روشن بود و حتی خانواده وی که وی را ترد نموده اند می دانستند که مشکل اصلی وی با حجاب و عفت و حیای زنان ایرانی است نه انکه مشکلی با قانونی بودن این مساله داشته باشد.

البته این اقدام علی نژاد که از شت عصبانیت در موقع نوشتن متن اعتراضی خود نسبت به این زن متن انگلیسی غلطی نوشته مورد تمسخر برخی از هم کیشان وی نیز قرار گرفت.

حتی وی اعتقاد داشت که مادرش که عزیزترین کس اش است نیز نباید در مقابل نامحرم حجاب بر سر کند و از آنجایی که عمده افراد خانواده وی افراد مذهبی سنتی بودند وی را از خود طرد نمودند و از سال های پیش حتی قبل از فرار از ایران وی به دلیل اعتقادات ضد دینی که داشت در خانواده خود جایی نداشت.

البته بی دینی علینژاد محدود به دین اسلام نیست بلکه اصولا او با هر دین دیگری نیز مشکل دارد به عنوان مثال وی سال گذشته در ویدئویی در شبکه صدای آمریکا با تمسخر و توهین به حضرت مسیح(ع) رجعت ایشان را در آخرالزمان که از اعتقادات مشترک بین مسیحیان و مسلمانان است را زیر سوال برد و با نمایشی مضحک در سطح شهر نیویورک سعی کرد که نشان دهد در آمریکا مسیحیان نسبت به توهین به حضرت مسیح تعصبی ندارند و به همین دلیل این افراد بی دین نسبت به مسیحیان دین دار، ایرانیان و مسلمانان برتری دارند.