افشاگری دیپلمات فراری کره شمالی درباره اوضاع پیونگ‌ یانگ

این دیپلمات ارشد فراری کره شمالی گفت: نخبگان این کشور به صراحت نارضایتی خود را از کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی و حکومتش بیان می‌کنند.

پیشتر اعلام شد که “تائه یونگ هو” دیپلمات کره شمالی در لندن که علاوه بر انجام وظایف کنسولی، ماموریت تحت نظر گرفتن و جاسوسی از پناهندگان آن کشور در انگلیس را نیز به عهده داشت، پس از ترک محل ماموریت خود، به همراه اعضای خانواده به سئول پایتخت کره جنوبی آمده است.

به گزارش رویترز، این دپلمات فراری کره شمالی روز چهارشنبه در نخستین کنفرانس خبری با حضور رسانه های خارجی، گفت: “وقتی کیم جونگ اون قدرت را در کره شمالی به دست گرفت امیدوار بودم که تصمیمات عقلانی برای نجات کره شمالی از فقر اتخاذ کند اما خیلی زود ناامید شدم و اینک می بینم که وی همواره درصدد است مسئولان معترض این کشور را بدون دلایل معقول از سر راه بردارد”.

وی که به زبان انگلیسی صحبت می کرد، افزود: مخالفت یا انتقادات محدودی که تا چندی پیش حتی به اذهان خطور نمی کرد، اینک عادی شده ‌است و ما باید باید روی کره شمالی بنزین بریزیم تا شعله‌ور شود.

وی پیشتر اعلام کرد که نارضایتی او از کیم جونگ اون باعث شده است منصب خود را به عنوان معاون سفیر این کشور در لندن رها کند و متواری شود.