هیچ دستگاه تبلیغاتی نمی تواند محبوبیت حاج قاسم را از بین ببرد
جعفر قنادباشی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به تلاش مقامات آمریکایی طی هفته های اخیر برای منع سفر سرلشکر سلیمانی به کشورهای عراق و سوریه اظهار کرد: واکنش های آمریکایی ها نسبت به شخصیت سرلشکر سلیمانی و نفوذ بسیار زیاد ایشان، در وهله اول به دلیل ضعف شدید جبهه ای است که آمریکایی ها در غرب آسیا مدت ها حامی آن بودند.
 
وی با بیان اینکه این اقدامات مقامات آمریکایی ها اعترافی جدی و عملی به این نکته است که آنها حتی در عرصه تبلیغات هم کارایی خود را برای پیشبرد سیاست هایشان در غرب آسیا از دست داده اند تصریح کرد: آمریکایی ها امروز می بینند با وجود هزینه های سرسام آور برای تامین امنیت اسرائیل اعم از ارسال تسلیحات به روز و پیشرفته و همچنین اعزام مستشاران با تجربه، همچنان امنیت این کشور به صورت صددرصدی تامین نشده است. 
 
این تحلیلگر مسائل غرب آسیا ادامه داد: نه آن سلاح ها و سامانه های دفاعی و نه تعالیم مستشاران نظامی آمریکایی نتوانست در برابر تحرکات جبهه مقاومت و هوشمندی نیروهای آن فائق بیاید.
 
قنادباشی افزود: از سوی دیگر توجه به این نکته ضروری است که هر شخصیتی که در منطقه غرب آسیا در جهت خواست و منافع مردم حرکت کند، محبوبیتش نیز میان مردم افزایش پیدا می کند؛ آمریکا هم بر خلاف منافع مردم منطقه حرکت می کند و به همین دلیل مورد نفرت است.
 
وی با بیان اینکه هیچ دستگاه تبلیغاتی نمی تواند محبوبیت سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غرب آسیا را از بین ببرد یا حداقل کاهش بدهد تاکید کرد: اقدامات تبلیغی و رسانه ای آمریکا علیه سرلشکر سلیمانی نتوانسته است مردم منطقه را با خود همراه کند.
 
این تحلیلگر مسائل غرب آسیا در پایان با بیان اینکه بستر انقلاب اسلامی محل پرورش شخصیتهایی همچون سرلشکر سلیمانی است خاطرنشان کرد: ابتکارات، زیرکی و هوشمندی سرلشکر سلیمانی در میان مردم کشورهای منطقه تحسین برانگیز است.