قلعه نویی به ادینیو چه گفت؟

 ادینیوی تراکتورسازی، این فصل آن ادینیوی روزهای اوج نبوده. در ادامه عملکرد پرفراز  و نشیبی که او در سال‌های حضورش در فوتبال ایران داشته، این فصل را تا اینجا باید جزو روزهای افت فوتبال او دانست هرچند که خود ادینیو به هیچ عنوان این نگاه را قبول ندارد چون می‌گوید کمتر گل زدن او در نیم فصل اول به خاطر تغییر پست و خواسته قلعه‌نویی است. ضمن اینکه مصدومیت طولانی اش هم قدری او را دور نگه داشته. حالا بعد از یک ماه دوری، ادینیو بالاخره از سه شنبه در تمرینات تراکتورسازی حاضر شد و از این پس می‌تواند تیمش را همراهی کند. با انرژی بیشتر و به امید قهرمانی! چرا که با از دست رفتن شانس آقای گلی اش، قهرمانی تنها چیزی است که ادینیو در شرایط فعلی می‌خواهد و برایش تلاش می‌کند.


بالاخره بعد از حدود یک ماه دوری، شرایط بازی را پیدا کردی؟
 بله. مصدومیتم تمام شد و حالا ادینیو برگشته است.
مقابل ماشین سازی بازی می‌کنی؟
 برای این بازی در فهرست ۱۸ نفره تراکتورسازی هستم اما فکر می‌کنم نیمه دوم برای تیمم بازی کنم و از ابتدا در ترکیب اصلی نباشم.
مصدومیتت خیلی طولانی شد.
 عضله دو قلوی پای من آسیب دیده بود و مجبور بودم بیرون بمانم و فقط بازی‌های تراکتورسازی را تماشا کنم. فکر کنم ۵ بازی را به خاطر مصدومیت از دست دادم اما حالا با انگیزه بالایی برگشته‌ام تا به تراکتورسازی کمک کنم.
این مصدومیت باعث شد که بیش از پیش از هدفت برای رسیدن به آقای گلی عقب بمانی.
 بله، دیگر به آقای گلی فکر نمی‌کنم چون رسیدن به آن با این شرایط برایم خیلی سخت شد. با وجود بازیکنانی مثل ساسان انصاری، مهدی طارمی و مرتضی تبریزی، من شانسی برای آقای گلی ندارم. به همین خاطر تمام تمرکزم را روی قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر و جام حذفی گذاشته‌ام.

به طور کلی نیم فصل اول نتوانستی مطابق انتظارها ظاهر شوی.
 پست تخصصی من فوروارد است اما در نیم فصل اول من در گوش راست و چپ برای تراکتورسازی بازی کردم. همین موضوع باعث می‌شد که کمتر گل بزنم. البته من با تغییر پستم مشکلی ندارم و در هر پستی بازی کنم برای موفقیت تیمم تلاش می‌کنم اما دلیل اینکه کمتر توانستم گل بزنم، این بوده که در پست تخصصی‌ام بازی نکرده‌ام.
با این حال اما به نظر می‌رسید که امیر قلعه‌نویی هم خیلی از عملکردت راضی نبود.
 اینطور نیست. خود آقای قلعه‌نویی به من گفت ادینیو، شما اگر گل نزدی اشکالی ندارد. فقط سعی کن خوب بازی کنی و کمکی برای تیم باشی.
البته تراکتورسازی هم در بازی‌های اخیر کمی افت داشته است.
 فوتبال همین است دیگر. یک تیم در یک مسابقه خوب بازی می‌کند و در مسابقه‌ای هم خوب نیست. مثلاً پرسپولیس با اینکه در مسابقه با فولاد، عملکرد خیلی خوبی داشت اما در بازی با گسترش فولاد، خیلی خوب فوتبال بازی نکرد با این حال با گلی که در آخرین دقایق بازی زد، توانست برنده شود. حالا قبول دارم که تراکتورسازی هم در دو بازی اخیر خوب نبوده اما مطمئن باشید روز جمعه فوتبال زیبایی را از تراکتورسازی شاهد خواهید بود.
همین افت عملکرد باعث شده که پرسپولیس در جدول حسابی از تراکتور فاصله بگیرد.
 بله، در حال حاضر با پرسپولیس چهار امتیاز فاصله داریم اما شک نکنید که می‌توانیم این فاصله را جبران کنیم. این هفته مقابل ماشین سازی بازی داریم و هفته آینده باید با پرسپولیس بازی کنیم. ما این اختلاف امتیاز را در این دو هفته جبران می‌کنیم. بازی مستقیم ما با پرسپولیس فرصت خوبی برای جبران فاصله مان است.
با این شرایط قهرمانی را برای تراکتورسازی در دسترس می‌بینی؟
 ما برای رسیدن به قهرمانی باید در همه بازی‌ها بدون اشتباه و خوب باشیم.
وقتی کمالوند گفت پرسپولیس را شکست می‌دهیم تا به قهرمانی تراکتورسازی کمک کنیم، خیلی‌ها به او اتهام تبانی زدند. نظرت درباره اتحاد تیم‌های تبریزی چیست؟
 من ترجیح می‌دهم به جای این صحبت‌ها فقط روی موفقیت و قهرمانی تراکتورسازی متمرکز شوم.
در این شرایط بازی تراکتورسازی و ماشین سازی هم زیر ذره بین است و زمزمه‌هایی که شاید درباره نوع بازی ماشین سازی مطرح شود.
 به هیچ عنوان این مسائل مطرح نیست. اتفاقاً بازی ما با ماشین سازی خیلی بازی سختی می‌شود چون ماشین سازی انتهای جدول است و حتماً با انرژی بالا مقابل تراکتورسازی بازی خواهد کرد.