ترس آمریکایی ها از موشک های روسیه
نشریه آمریکایی نشنال اینترست در این باره می‌نویسد: بیش از دو نوع مختلف از موشک‌های کالیبر وجود دارد که روش های پرتاب، برد، مشخصات اهداف و همچنین سرعت آنها با یکدیگر فرق می‌کند. طول این موشک‌ها 6 تا 9 متر است و قادر به حمل کلاهک‌های معمولی یا هسته‌ای هستند. موشک‌های کالیبر برای اصابت به اهداف زمینی از لحاظ مشخصات شبیه به موشک‌های آمریکایی "توماگاوک" هستند. نوع ضد زیردریایی موشک‌های کالیبر می‌تواند در آخرین بخش پرواز به سرعت مافوق صوت برسد که بسیار بیشتر از انواع مشابه آمریکایی آن است.
 
موشک‌های کالیبر در زیردریایی‌های روسی طرح پالتوس (وارشاویانکا) و همچنین در زیردریایی‌های پیشرفته‌تر از نوع "آکولا"، "لادا" و "یاسن" نصب می‌شوند. 
 
کارشناسان غربی معتقدند کارآیی استقرار موشک‌ها با پلتفرم‌های کوچک و متحرک، از سلاح های مرگبار دوربرد بیشتر است. روسیه با علم به این موضوع در حال سرمایه‌گذاری بر روی موشک‌هایی کوچکتر؛ اما با کارآیی بیشتر است.
 
نشنال اینترست در پایان تاکید کرد ناوهای آمریکایی مستقر در ساحل، موشک‌های پرقدرتی مانند کالیبر را در اختیار ندارند. این نقص بدان معناست که آمریکا فاقد موشکی است که بتواند همانند "کالیبر" در شناورهای کوچک گشتی مستقر شود.