تشخیص هویت 3 نفر از جان باختگان پلاسکو

محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون امدادگران موفق شدند تعداد دیگری از پیکرهای آتش‌نشان‌ها و شهروندان مفقود شده را از زیر آوار خارج کنند.

وی با بیان اینکه برخی پیکرها کاملا قطعه قطعه شده‌ بودند گفت: هویت سه تن از شهروندانی که زیر آوار بودند به اسامی جواد حسین قلی‌زاده، حیدر پهلوانی و محمود محسنی جهود بجاری شناسایی شده است و پیکر این افراد به خانواده‌هایشان تحویل شده است.

سرپرست دادسرای امور جنایی با بیان اینکه پیکر فرد دیگری که امروز از زیر آوار خارج شد به پزشکی قانونی تحویل داده است ادامه داد: تعداد دیگری هم اعلام مفقودی داریم که بررسی‌های فنی برای اینکه مشخص شود اساسا این فراد در این محل حضور داشته‌اند یا خیر از بدو اعلام گزارش مفقودی آغاز شده است. تعداد این افراد حدود 8 نفر است. البته همه گزارش‌هایی که اعلام شده صحت ندارد؛ به عنوان مثال یک خانمی گزارش کرده بود که دخترش به پلاسکو مراجعه کرده و بعد از ریزش آوار خبری از او ندارد و نتیجه تحقیقات نشان داد دختر این خانم در یک بیمارستان بستری بوده است. همچنین گزارش مفقودی فرد دیگری را داده‌ بودند که بعدا مشخص شد گم‌شدن این فرد اساسا صحت نداشته است

معاون دادستان تهران اینکه عده‌ای شایعه کردند که تعداد زیادی از شهروندان و کسبه هنگام ریزش آوار در ساختمان حضور داشته‌اند را هم کاملا کذب دانست.

به گفته شهریاری یک سکوی دیگر هم برای نگهداری آوار منتقل‌شده از پلاسکو در خیابان خیام تعبیه شده است که یک تیم قضایی، یک قاضی از دادسرای امور جنایی به همراه تیم هایی از شهرداری، هلال احمر و پلیس آگاهی در آنجا مستقر هستند اما تاکنون هیچ جسد یا بقایای جسدی در این سکو نیز یافت نشده است.