مدیرعامل استقلال برکنار می شود؟

باشگاه استقلال این روزها درگیر بحران محرومیت از نقل و انتقالات است. حکمی که اوایل دی‌ماه توسط فیفا به این باشگاه داده شده، اما مسئولان استقلال بدون اینکه قدمی برای حل این مشکل بردارند، مدعی شده‌اند که آن را حل خواهند کرد. این در حالی است که گفته می‌شود حکم فیفا قطعی است و تلاش استقلالی‌ها بیهوده خواهد بود.

در این میان، رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال به علیرضا منصوریان قول داده که 72 ساعته این مشکل را حل خواهد کرد. از این زمان، 24 ساعت گذشته و افتخاری تنها 48 ساعت دیگر فرصت دارد تا در زمانی که اعلام کرده مانع محرومیت استقلال شود. اعضای هیئت مدیره استقلال هم از اتفاق بوجود آمده بسیار ناراحت هستند و از افتخاری انتقاد کرده که چرا در زمینه محرومیت استقلال اهمال کاری شده است. این اعضاء از جو بوجود آمده علیه خود در رسانه‌ها، صفحات مجازی و هواداران استقلال ناراحتند و اعتقاد دارند این مشکل ارتباطی به آنها نداشته است، چرا که افتخاری هر بار در جلسه عنوان کرده که استقلال مشکلی در پرونده‌های فیفا ندارد و اکنون نباید عملکرد آنها زیر سؤال برود.

قرار است هفته آینده که هنوز تاریخ دقیق مشخص نشده است، جلسه هیئت مدیره تشکیل و به بررسی این اتفاق پرداخته شود. در این جلسه هیئت مدیره از افتخاری توضیح می‌خواهند که چرا اهمال کاری صورت گرفته است. در صورتی که محرومیت استقلال در نقل و انتقالات تأیید شود، این امکان وجود دارد که پروسه برکناری افتخاری از مدیرعاملی باشگاه استقلال کلید بخورد. اعضای هیئت مدیره با توجه به فرصتی که تا پایان نقل و انتقالات ماه ژانویه باقی مانده، منتظر اقدامات افتخاری بوده تا سپس بتوانند تصمیم قطعی را بگیرند. وزارت ورزش و جوانان هم که متولی باشگاه استقلال و پرسپولیس است، در این زمینه ورود خواهد کرد تا پاسخ اذهان عمومی داده شود.

آنچه مسلم است، باشگاه استقلال به شدت مورد انتقاد رسانه‌ها و هواداران قرار گرفته و اگر بخواهند محروم شوند، نمی‌توانند از بازیکنانی چون آندرانیک تیموریان، جپاروف و روزبه چشمی استفاده کنند. این مسئله یک فاجعه برای باشگاه استقلال محسوب شده و به طور حتم ضربه جدی به منصوریان و شاگردانش وارد خواهد کرد.